Sökning: "Tourism companies"

Visar resultat 1 - 5 av 198 uppsatser innehållade orden Tourism companies.

  1. 1. Unraveling the Influencing Factors Behind Urban-to-Rural Migration among Artists in Rural Skåne Region

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Aniesha Goeslina Hawaningrum; [2023]
    Nyckelord :counter-urbanization; exurban artists; migration; urban-to-rural; lived experiences; influencing factors; values; accounts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Counterurbanization has become a phenomenon in recent decades. Despite, more people choose to live in big cities. Urban crisis-related population disparities pose serious societal problems. Traditionalists assume people follow the perceived greater employment opportunities in urban areas to pursue wealth and monetary gain. LÄS MER

  2. 2. Digital Sustainability: How does digital transformation in the tourism industry affect sustainable development? : A case study of the Innovation Voucher Project in Korea

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jongwoo Lim; [2023]
    Nyckelord :Digital sustainability; Digital transformation transition ; Tourism business; Sustainable development; COVID-19; Service Marketing; Innovation Voucher Project;

    Sammanfattning : This paper examines how the adoption of a series of digital technologies in tourism companies affects economic, social, and environmental sustainability. This research conducted a quantitative survey on tourism companies in Korea to empirically explore the connection between digital transformation and its impact on sustainability. LÄS MER

  3. 3. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Fosselius; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; Innovation; Strategies; Events; Covid-19; Innovation in crisis; Post-Covid; Digitalization; Tourism; Krishantering; Innovation; Strategier; Evenemang; Covid-19; Innovation i kris; Post-Covid; Digitalisering; Turism;

    Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER

  4. 4. Study On The Interaction Between Green Marketing Mix Element And Consumer Purchase Intention Of The Hotel Industry In Sri Lanka.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Harshani Kalahevithana; Chamilka Wickramasinghe; [2023]
    Nyckelord :Hotels; Tourism Industry; Green Marketing Mix; Consumer purchase intention; Sustainability; Product; Price; Place; and Promotion;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to evaluate the interaction between the green marketingmix elements and consumer’s purchase intention with reference to hotels in coastal beltin Sri Lanka. This study shows Green Product, Green Price, Green Distribution, andGreen Promotion influence consumer’s purchase intention. LÄS MER

  5. 5. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER