Sökning: "Tourism marketing organizations"
Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden Tourism marketing organizations.
21. TOURISM MARKETING INTERVENTION IN SUSTAINABLE TOURISM : How can sustainable knowledge, attitudes and actions of tourism marketing organizations contribute to sustainability of tourism destinations?
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : .... LÄS MER
22. Syns vi inte på sociala medier, så finns vi inte : En fallstudie av bloggen Resfredag och hur kommuner arbetar med influencers som en del av platsmarknadsföringen.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för historie- och medievetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how municipalities can work with place marketing through the use of social media and influencers. This has been explored through a case study of the blog Resfredagand the blog’s thematic series Svenska pärlor, a collaborative marketing initiative initiated by the municipalities of: Borås, Karlstad Karlskrona, Marstrand, Nynäshamn, Skaftö/ Lysekil, Söderköping, Skara, Tjörn, Strömstad, Östersund and Umeå. LÄS MER
23. ”Connect and share” – Den delningsbara destinationen : En intervjustudie som belyser Airbnb och vilka funktioner plattformen har för en destinations utveckling
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Delningsekonomi är ett fenomen som vuxit och tagit allt större plats inom turismindustrin genom exempelvis företag som Airbnb. Denna nya ekonomi opererar utanför den traditionella marknaden och kan därför inte anses bidra till samhället på samma sätt som företag inom den traditionella marknaden gör, samtidigt som företag som exempelvis Airbnb konkurrerar med bland annat vandrarhem, campingar och en del hotell. LÄS MER
24. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER
25. Avveckling av traditionella turistbyråer : En studie om hur sju kommuner i Sverige anpassar sin besöksservice till besökarna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sju olika kommuner i Sverige utvecklar och anpassar sin besöksservice i allt mer digitaliserat samhälle. Studien grundar sig på en kvalitativ forskningsmetodik bestående av sju semi-strukturerade intervjuer med anställda inom respektive kommun. LÄS MER