Sökning: "Tourism marketing organizations"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden Tourism marketing organizations.

  1. 21. TOURISM MARKETING INTERVENTION IN SUSTAINABLE TOURISM : How can sustainable knowledge, attitudes and actions of tourism marketing organizations contribute to sustainability of tourism destinations?

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :OBED HENRY CHAULA; [2018]
    Nyckelord :Sustainable knowledge; Sustainable attitudes; Sustainable actions; Tourism Marketing; Tourism marketing organizations; Sustainable Tourism and Sustainable tourist destination.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Syns vi inte på sociala medier, så finns vi inte : En fallstudie av bloggen Resfredag och hur kommuner arbetar med influencers som en del av platsmarknadsföringen.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för historie- och medievetenskap

    Författare :Josefin Lind; [2018]
    Nyckelord :Municipalities; Tourism organizations; Place marketing; Influencer marketing; Social media;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how municipalities can work with place marketing through the use of social media and influencers. This has been explored through a case study of the blog Resfredagand the blog’s thematic series Svenska pärlor, a collaborative marketing initiative initiated by the municipalities of: Borås, Karlstad Karlskrona, Marstrand, Nynäshamn, Skaftö/ Lysekil, Söderköping, Skara, Tjörn, Strömstad, Östersund and Umeå. LÄS MER

  3. 23. ”Connect and share” – Den delningsbara destinationen : En intervjustudie som belyser Airbnb och vilka funktioner plattformen har för en destinations utveckling

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Johansson; Sofia Eliason; [2018]
    Nyckelord :Airbnb; destination development; digitization; society; marketing; mobility; sharing economy; Airbnb; delningsekonomi; destinationsutveckling; digitalisering; marknadsföring; mobilitet; samhälle;

    Sammanfattning : Delningsekonomi är ett fenomen som vuxit och tagit allt större plats inom turismindustrin genom exempelvis företag som Airbnb. Denna nya ekonomi opererar utanför den traditionella marknaden och kan därför inte anses bidra till samhället på samma sätt som företag inom den traditionella marknaden gör, samtidigt som företag som exempelvis Airbnb konkurrerar med bland annat vandrarhem, campingar och en del hotell. LÄS MER

  4. 24. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Hansson; Viktoria Viding; [2018]
    Nyckelord :Destination Marketing Organizations; destination development; destination marketing; destination branding; online marketing; digitalization; devices; tourism; Destination Marketing Organizations; destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; destinationsvarumärke; onlinemarknadsföring; digitalisering; redskap; turism;

    Sammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER

  5. 25. Avveckling av traditionella turistbyråer : En studie om hur sju kommuner i Sverige anpassar sin besöksservice till besökarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Susin Ariz; Leyla Swedan; [2017]
    Nyckelord :Information and communication technology; Digital interaction; Marketing; Personal interaction; Tourist information centers; Social media; Informations- och kommunikationsteknik; Digital interaktion; Marknadsföring; Personlig interaktion; Turistbyråer; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur sju olika kommuner i Sverige utvecklar och anpassar sin besöksservice i allt mer digitaliserat samhälle. Studien grundar sig på en kvalitativ forskningsmetodik bestående av sju semi-strukturerade intervjuer med anställda inom respektive kommun. LÄS MER