Sökning: "Tourism organisations"
Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden Tourism organisations.
21. Portrayals of Voluntourism through a Postcolonial Perspective
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The popularity of voluntourism (volunteer tourism) over the last couple of decades has developed rapidly into a global phenomenon. The concept of voluntourism seeks to align tourism with development initiatives occurring often within the Global South with the assistance of volunteer sending organisations (VTSOs). LÄS MER
22. CLINF stakeholder analysis : Inferring the network of CLINF stakeholder organisations, from Nuuk to Yakutsk
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : With climate change, habitats suitable for organisms transmitting southerly infectious diseases are expected to migrate towards the North, and tackling them will require joint action and awareness shared across national borders. In the present study, experts representing different scientific backgrounds supplied contacts and information regarding societal groups (stakeholders) potentially vulnerable to climate sensitive infections (CSI), and their associations with each other. LÄS MER
23. Event Management in Ice Hockey : Case: Liiga (The Finnish Elite League)
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : The aim of this research was to discuss about event management theory and how the Liiga (the major ice hockey league in Finland) team organisations could use this theory to improve their home game events. This topic has been divided into two research questions from which the first discusses the current situation and the other gives suggestions for future improvements for the Liiga team organisations. LÄS MER
24. Festival- ett jämställt rum? : En turismvetenskaplig studie som undersöker två festivalers arbete mot en jämställd festival
L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan; Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Frågan om jämställdhet på festivaler har de senaste åren varit ett ämne som lyft stora debatter på sociala medier. Kända artister har kritiskt lyft diskussioner centrerade på festivalernas könsfördelningar av artistbokningar. LÄS MER
25. Stockholm - Störst, bäst och vackrast? : En kvalitativ studie om synen på konkurrens hos de officiella marknadsföringsorganisationerna och inofficiella konsulter inom turismnäringen med Stockholm som utgångspunkt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att jämföra hur synen på konkurrens och destinationsmarknadsföring ser ut mellan de Skandinaviska huvudstäderna, med fokus på Stockholm, utifrån de officiella destinationsmarknadsföringsorganisationerna och konsulter inom turismbranschen. Metod: Denna studie omfattar en kvalitativ metod där personliga intervjuer har genomförts med sex respondenter relevanta för uppsatsens syfte. LÄS MER