Sökning: "Tourism organisations"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden Tourism organisations.

  1. 6. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emilia Finné; Jenny Kästel; [2022]
    Nyckelord :gentrification; tourism; place brand; social class; Åre; gentrifiering; turism; platsvarumärke; klass; Åre;

    Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER

  2. 7. Inclusive tourism for people with a mobility disability in Zimbabwe

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Wendy Simbisai Mubaiwa; [2022]
    Nyckelord :Inclusive tourism; Mobility disability; Zimbabwe;

    Sammanfattning : In this 21st Century, the global increasing population of disabled people has led to the demand for the inclusion of the mobility disability in various sectors of life, among them, the tourism sector. imminent. The demand by the tourists with mobility disability to access tourism facilities triggered the need to carry out this research. LÄS MER

  3. 8. A Cognitive Mapping Approach to Circular Transition Efforts Within Hospitality Organisations : The Case of Plastics

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Johanna Charlotte Fuhlendorf; [2022]
    Nyckelord :Circular Tourism; Circular Economy; Circular Transition; Cognition; Plastics;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates circular transition efforts in accommodation businesses through a cognitive lens. The circular economy has been proposed as a solution to the global problems of resource overuse and pollution. The tourism industries have been identified as critical contributors to a macroeconomic circular shift. LÄS MER

  4. 9. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Hansfeldt; Rasmus Klasson; Juliette Maussier; [2022]
    Nyckelord :Storytelling; Destination Marketing Organizations; DMO; Communication films; The Hero’s Journey; Marketing; Destination developmen; Storytelling; Destinationsorganisationer; DMO; kommunikationsfilm; The Hero’s Journey; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER

  5. 10. Tourism in Time of Epidemics

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Davide Celotto; [2021]
    Nyckelord :Tourism organisations; Crisis Communication strategies; Situational Crisis Communication Theory; Organisational reputation; Service Management.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this research project is to study the role played by communication strategies on organisational reputation among the different stakeholders involved during the current COVID-19 pandemic outbreak. In doing so, this master thesis aims to understand how crisis communication aids the management of service processes and the construction of organisational image during crises. LÄS MER