Sökning: "Tourist agency"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Tourist agency.

  1. 1. Tourism and marine resource conservation tentacle in tentacle? Zanzibari hotels as biosphere stewards in support of octopus closures

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience Centre

    Författare :Michael Bohlin; [2020]
    Nyckelord :Corporate biosphere stewardship; tourism; marine resource conservation; small-scale fisheries; Zanzibar; trade; value chain; octopus; signal dilution; Mashirikiani ya kibiosphere stewardship; utalii; uhifadhi wa rasilimali zabahari; wavuvi wadogo wadogo; Zanzibar; biashara; mnyororo wa thamani; pweza; signal dilution;

    Sammanfattning : Tourism fuels the Zanzibari economy but adds to the depletion of marine resources. However, the concept of corporate biosphere stewardship suggests that companies with consolidated power can influence sustainability pathways. LÄS MER

  2. 2. Turistbyrån i förändring : En studie om hur digitaliseringen påverkar hur fysiska turistbyråverksamheter arbetar med marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ebba Nilsson Dahlin; Julia Ingmarsson; [2020]
    Nyckelord :Tourism; Digitization; Marketing; Tourist agency; Turism; Dgitalisering; Marknadsföring; Turistbyrå;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur traditionella turistbyråer ser på digitalisering samt hur denna utveckling förändrar verksamheternas strukturer och arbetsprocesser kring marknadsföring. Frågeställningarna som har undersökts i denna studie har handlat om hur turistbyråer ser på den digitala utveckling som skett i samhället i förhållande till den bransch de befinner sig i, samt hur deras nuvarande marknadsföringsprocess påverkas av digitaliseringens framväxt. LÄS MER

  3. 3. En näring i kris? : -en studie om besöksnäringens motståndskraft mot pågående Corona-pandemi

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Helen Fors; Johanna Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Resilience; the tourism system; pandemic; tourism industry; mobility.; Motståndskraft; turismsystemet; pandemi; besöksnäringen; mobilitet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skönja vilken motståndskraft aktörer inom besöksnäringen i Karlstad, har mot pågående Corona-pandemi. De deltagande aktörerna arbetar inom sektorerna hotell-restaurang, event, transport samt offentlig sektor. LÄS MER

  4. 4. Instagram as a modern tourist agency : A case study of influencers impact on the tourists of Bali

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :dilek kilic; sriaarthy staphani selvaduri; [2020]
    Nyckelord :Tourism; Instagram; Influencers; Perception; Marketing; Motivations: Travel;

    Sammanfattning : Instagram is a phenomenon which has the recent years gotten significance within the marketing field. Traditional marketing is being replaced by online-marketing. A concept of marketing that is still evolving within the research field is Instagram influencer marketing. LÄS MER

  5. 5. Visitor Perceptions of Authenticity and Commodification in Easter Island Cultural Heritage Tourism : Pride and Empowerment of the Rapanui

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Evelina Elf Donaldson; [2020]
    Nyckelord :easter island; rapanui; rapa nui; authenticity; commodification; tourist perceptions; tourism; cultural heritage; community-based tourism; indigenous;

    Sammanfattning : This study sought to analyze tourist perceptions of cultural heritage tourism on Easter Island, more specifically, how they perceived and valued the concept of ‘authenticity’ in representations of local Rapanui culture. By analyzing and categorizing trends found in Trip Advisor reviews left for 6 tourism businesses on the island (3 traditional performance venues and 3 guided tour companies), this primary research question was further broken down to assess 1) what factors in particular render an experience valuable and authentic to the tourist, 2) how tourists perceive indigenous Rapanui’s relationship to their own culture in the context of cultural tourism, and 3) if they perceive the industry as exploiting or empowering the Rapanui people. LÄS MER