Sökning: "Tove Sjögren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Tove Sjögren.

  1. 1. Styrelsesammansättningens inverkan på företagens engagemang i CSR-aktiviteter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Helén Petersson; Tove Sjögren; [2017]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibility; CSR-activities; board composition; Folksams Index för ansvarsfullt företagande; CSR; corporate social responsibility; CSR-aktiviteter; styrelsesammansättning; Folksams Index för ansvarsfullt företagande;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Styrelsesammansättningens inverkan på företagens engagemang i CSR-aktiviteter Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Helén Petersson och Tove Sjögren Handledare: Fredrik Hartwig Datum: 2017 - juni   Syfte: Under de senaste åren har hållbarhet och företagens sociala ansvar fått allt större uppmärksamhet. Syftet med denna studie är att undersöka sambandet mellan styrelsesammansättningens inverkan på företagens engagemang i CSR-aktiviteter, vi fokuserar på variablerna antalet styrelseledamöter, oberoende styrelseledamöter, kvinnliga styrelseledamöter, VD:n i styrelsen, utländska styrelseledamöter samt förändring över tid. LÄS MER

  2. 2. Lässvårigheter som ett resultat av bristande läsutveckling och motivation : En litteraturstudie om lässvårigheter i de yngre åldrarna

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Läs & skriv

    Författare :Tove Ojala; Rebecca Levinsson Sjögren; [2016]
    Nyckelord :Lässvårigheter; läsutveckling; motivation; fonologisk medvetenhet; sociala faktorer;

    Sammanfattning : Syftet med litteraturstudien är att granska vad forskning säger om lässvårigheter hos elever i de yngre åldrarna. Vad beror lässvårigheter på och vad kan det leda till hos eleven? Vilka metoder finns för att förebygga och åtgärda lässvårigheter? Detta examensarbete är en litteraturstudie där vetenskapliga publikationer analyserats. LÄS MER

  3. 3. Spegel spegel på väggen där

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Johansson; Tove Virding; Erik Sjögren; [2006]
    Nyckelord :Varumärke; kongruens; uppfattningar; kommunikation; profil och image; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för den kongruens av uppfattningar kring ett varumärke som kan uppstå mellan en avsändare och en mottagare. För ändamålet har vi använt oss av en kvalitativ metod med främst intervjuer som empiriinsamling. LÄS MER