Sökning: "TpB"

Visar resultat 11 - 15 av 154 uppsatser innehållade ordet TpB.

  1. 11. Scientists' perception on institutional data sharing support and pressure : Investigating ecologists’ data sharing behavior

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Jenny Glashoff; [2023]
    Nyckelord :Data sharing; ecology; theory of planned behavior; semi-structured interviews; Datadelning; ekologi; teorin om planerat beteende; semistrukturerade intervjuer;

    Sammanfattning : Data from underlying research has become increasingly important to scientists and the public in recent decades. As a result, funders and journal publishers have become increasingly demanding that scientists share their data. Universities have also been encouraged to advance their data sharing support units as a result of this development. LÄS MER

  2. 12. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  3. 13. Från irritation till inspiration: Hur konsumenter upplever en bekväm och hållbar returneringsprocess

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Denise Hydling; Frida Steén; [2023]
    Nyckelord :TPB; attityder; subjektiva normer; upplevd beteendekontroll; bekvämlighet; hållbarhet; returneringsprocess; returpolicy; konsument; upplevelser; Earth and Environmental Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : En svag korrelation identifierades mellan hållbart beteende och TPB-modellen, där positiva attityder inte motsvarade faktiska handlingar. Dessutom prioriterar konsumenter bekvämlighet över hållbarhet, vilket kan förklaras genom TPB-modellen och en tendens att fokusera på egna behov framför samhällsproblem... LÄS MER

  4. 14. How do virtual tours affect willingness to pay for property in the real estate market?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Markus Sjölund; [2023]
    Nyckelord :willingness to pay; property; virtrual tours;

    Sammanfattning : Although virtual tours for properties have existed for some time, it has recently become a highlyrelevant marketing tool for real estate agents. As it enables them to keep up with thecompetition, it has proven especially effective for hard-to-showcase properties. LÄS MER

  5. 15. Finfluencers och Gen Z : En kvalitativ studie av hur finfluencers kan påverka den digitala generationens investeringsbeslut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Lindström; Wilhelm Seilitz; [2023]
    Nyckelord :Finfluencer; konsumentbeteende; influencer marketing; eWOM; Gen Z;

    Sammanfattning : I takt med att internet växer sig större och större blir influencers en del av vardagen för många unga och de inriktar sig på många olika områden. Syftet med denna studie var att undersöka hur Gen Z upplever att deras investeringsbeslut kan bli påverkade av finansiella influencers, även kallat finfluencers. LÄS MER