Sökning: "Tracking"

Visar resultat 16 - 20 av 2137 uppsatser innehållade ordet Tracking.

  1. 16. The State of Live Facial Puppetry in Online Entertainment

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Gren; Denny Lindberg; [2024]
    Nyckelord :Facial Puppetry; Face Tracking; Real-time Rendering; Motion Capture; Computer Vision; 3D Modeling; Virtual Avatars; Augmented Reality; Machine Learning; Game Development;

    Sammanfattning : Avatars are used more and more in online communication, in both games and socialmedia. At the same time technology for facial puppetry, where expressions of the user aretransferred to the avatar, has developed rapidly. LÄS MER

  2. 17. Lås upp konstens hemligheter: En jämförelse av intensitetsytor från olika tidsintervall med hjälp av blickspårning och spatiala punktprocesser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Filip Berntsson; Shahir Imam; Samuel Jonasson; Elon Vollmers Ginstrup; [2023-11-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ögonrörelser består av fixeringar, korta perioder där ögonen är relativt stilla och tar in eller bearbetar information. Genom att registrera ögonrörelserna av en person som tittar på en tavla kan positioner av fixeringar på tavlan undersökas som ett spatialt punktmönster. LÄS MER

  3. 18. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hanna Persson; Vida William-Olsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :gamified memory task; explorative study; biometric data; user experience; användarupplevelse; gamifierad minnesuppgift; explorativ studie; biometrisk data;

    Sammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER

  4. 19. Uppspelningshastighetens betydelse påverkar uppspelningshastigheten förståelsen och upplevelsen vid samtidig lyssning och läsning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Carolina Ehrencrona; Sofia Gustafsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :Kognitiv belastning; Samtidiga lyssning vid läsning; Automatiseringsteorin; Mind-Eye-hypotesen; Eyetracking; Cognitive load; Listening-while-reading; Automaticity theory; Mind-eye hypothesis; Eye-tracking;

    Sammanfattning : Samtidig lyssning vid läsning har studerats som ett hjälpmedel för att underlätta läsning. Tidigare studier har visat tvetydiga resultat om samtidig lyssning påverkar läsförståelse eller inte och det har spekulerats i att ljuduppselningens hastighet kan vara en påverkande faktor. LÄS MER

  5. 20. Image Quality Assessment Pipeline and Semi-Automated Annotation method for Synthetic Data

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Liam Le Tran; Edina Dedovic; [2023-10-24]
    Nyckelord :Facial Expression Recognition; FACS; Action Units; styleGAN2-ada; synthetic data; Image Quality Assessment; Multi-stage Pre-training; Pipeline Processing; Semi-automated Human Annotation;

    Sammanfattning : Predicting human emotions through facial expression, particularly in relation to medication field such as clinical trial settings, has garnered scientific interest in recent years due to significant understanding of the impact of treatment on emotions and social functioning. This thesis aims to improve performance of a FER model using large scale of synthetic data. LÄS MER