Sökning: "Tradera"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade ordet Tradera.

  1. 21. Nätauktioner : Tillit och informationsassymmetri hosnätauktioner

    Master-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Yu Fei Long; [2013]
    Nyckelord :Auctions; Trust; Information; eBay; Tradera; Market for Lemons; Auktioner; Tillit; Informationsassymmetri; eBay; Tradera; Market for Lemons;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka tilliten på nätauktionshemsidorna. Tillit i denna studie ärrelaterat till informationen som finns tillgänglig om användarna. Detta innebär att ominformationen om användarna är få eller inte tillgänglig är minskas tilliten och saknad av tillitskapas. LÄS MER

  2. 22. Hantering av den personliga integriteten inom e-handel : Enkätundersökning för registrerade användare på sidan tradera. Värden inom den personliga integriteten tas fram och andra viktiga faktorer för ett e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Robert Ternström; [2012]
    Nyckelord :privacy; value sensitive design; e-commerce and initial trust; personlig integritet; värdekänslig design; e-handel; inledande förtroende;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att vara webbaserade och ägna sig helt till e-handel. Samtidigt fortsätter antalet e-handelsföretag att öka i antal kraftigt. Företagens behov av personlig information och kunddata har även ökat för att förbli konkurrenskraftiga. LÄS MER

  3. 23. An Integration of policy and reputation based trust mechanisms

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Muhammad Yasir Siddiqui; Alam Gir; [2011]
    Nyckelord : Semantic web trust management; Integrated trust mechanism; Policy based trust mechanism; Reputation based trust mechanism;

    Sammanfattning : Context: Due to popularization of internet and e-commerce, more and more people getting involved in online shopping market. A large number of companies have been transferred to the internet where online customers have been increased due to easy access. The online business facilitates people to communicate without knowing each other. LÄS MER

  4. 24. Traditionsförmedling inom Sikhismen i Diasporisk Kontext

    C-uppsats,

    Författare :Zeke Olofsson; [2011]
    Nyckelord :Traditionsförmedling; Sikhism; Minoritetsfolk;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva en sikhisk grupps strävan att tradera sin religion och kultur i endiasporisk kontext med inriktning mot hur detta sker med avseende på barn och ungdomar. Frågeställningen ärformulerad i två huvudfrågor: Hur framställer några sikher i diasporan strategier för sikhisk traditionsförmedlingsärskilt i relation till barn och ungdomar i en sikhisk religiös sammanslutning, och Hur försöker den sikhiskagruppen samspela med den nya omgivningen? Studien är genomförd ur ett etnografiskt perspektiv meddeltagande observationer och etnografiska intervjuer som metod. LÄS MER

  5. 25. Efficiency and Price in Simultaneous vs. Overlapping Competing Auctions

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Siverbo; [2011]
    Nyckelord :Auction theory; competing online auctions; overlapping auctions; simultaneous auctions; cross-bidding; Business and Economics;

    Sammanfattning : This essay investigates differences between simultaneous and overlapping competing online auctions with respect to efficiency and price. Recent theoretical findings suggest that overlapping auctions are more efficient and result in a higher average price than simultaneous auctions. LÄS MER