Sökning: "Traditional Strategic Theories"

Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade orden Traditional Strategic Theories.

  1. 1. UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andrea Ångman; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fake news;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become increasingly exposed to it. By mapping the respondents' view of the phenomenon of fake news and its influence on their information intake, the study aims to understand whether their trust in news sources is affected. LÄS MER

  2. 2. Socialdemokraternas positionsskifte mot NATO 2022 : En Argumentationsanalys av Socialdemokraterna vändning i natofrågan med koppling till Fear of Abandonment-teorin och den sociala konstruktionen av realism.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer

    Författare :Sizar Noori; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This academic study delves into the significant shift in Sweden's foreign policy with regard to NATO membership, focusing on the Social Democratic Party's (SAP) historical pivot in 2022. Set against the backdrop of Russia's invasion of Ukraine and the resultant altered security landscape in Europe, this paper seeks to unravel the internal and external factors influencing SAP's endorsement of Sweden's NATO application. LÄS MER

  3. 3. Verksamhetsstyrning i ägarledda bolag som genomgår en förändring : En kvalitativ studie av erfarenheter och perspektiv på hur verksamhetsstyrning förändras vid ett skifte av vd inom små till medelstora bolag.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Nora Fernholm; Filippa Lundmark; [2023]
    Nyckelord :chief executive officer; CEO turnover; change of CEO; external CEO; owner-led governance; corporate governance; owners; board of directors; agency theory; stewardship theory; co-ownership; cooperatives; modern goal-oriented management; traditional goal- oriented management; small to medium-sized enterprises; growth stage and change.; vice direktör; Ceo turnover; skifte av vd; extern vd; ägarlett styre; verksamhetsstyrning; ägare; styrelse; agentteorin; stewardshipteorin; delägarskap; kooperativ; modern målstyrning; traditionell målstyrning; små till medelstora bolag; tillväxtfas och förändring.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Inom organisationer är vd:n ett hett och debatterat samtalsämne när det kommer till verksamhetsstyrning. Inom små till medelstora verksamheter är det inte ovanligt att ägaren är både ägare och vd för verksamheten, vilket betecknas som ett ägarlett företag. LÄS MER

  4. 4. The Role of Literature in Character Education: On the Formation of the Modern 'Self' in Contemporary Liberal Schooling

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Svetlana Skripnik; [2022]
    Nyckelord :Character Education; literature; values; formation; Martha Nussbaum; capability approach; Allan Bloom; conservative theories; liberal theories; critical pedagogy; Post-Critical Pedagogy; civic virtue; citizenship; Love of the World.;

    Sammanfattning : With the liberalisation of the society and education in the Western Countries, new development horizons have emerged thus altering our expectations from the younger generation and our vision of human fulfilment and happiness. As Dewey stressed, the current advance of technology and democratic ways of life results in the unprecedented rate and speed of changes and ‘it is impossible to foretell definitely just what civilization will be twenty years from now. LÄS MER

  5. 5. Trending now : En jämförelse av Försvarsmaktens användande av tradionell marknadsföring & influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Saga Sjöberg; Anna Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Försvarsmakten; Traditionell marknadsföring; MCDA;

    Sammanfattning : This essay is written to give more understanding to the use of influencer marketing within government organizations. The focus is primarily on the differences of using traditional marketing and influencer marketing, and what effect using influencer marketing has on the organization at hand. LÄS MER