Sökning: "Traditionell bank"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Traditionell bank.

  1. 1. Älvviken Friluftscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Johanna Pettersson Björnberg; [2023]
    Nyckelord :Nynäshamn; Lidatorp; Älvviken; lake; outdoor center; Scouterna; scouts; climbing; paddling; outdoors; wooden architecture; sports; hiking; community center;

    Sammanfattning : I en analys av Lidatorp, en mindre tätort i Nynäshamns komun, kom man fram till att aktivering av de kringliggande naturområde för rekreativa ändamål skulle ha en positiv inverkan på samhället både i form av välbefinnande och motion samt attraktion till området från regionen. Området runt Lidatorp-Björsta har på många sätt potential för friluftsaktivitet samt fungera som nod i ett större friluftssammanhang. LÄS MER

  2. 2. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Celina Johansson; Hilda Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Internet banking; Traditional banking; Customer Value; Innovation; Digitalization; Internetbank; Traditionell bank; Kundvärde; Innovation; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER

  3. 3. Kreativitet i bankbranschen : En jämförelse mellan en kreativ- och en traditionell banklogotyps påverkan på förtroende och kundintentioner.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Cecilia Hägerlund; Martina Ingves; [2022]
    Nyckelord :Creative marketing; word of mouth; share of wallet; kreativ marknadsföring; word of mouth; share of wallet; bank;

    Sammanfattning : Bankbranschen börjar bli mer dynamisk och digitaliserad, vilket har bidragit till att konsumenter lättare kan bli kund hos flera banker. Med 124 banker på marknaden börjar hårdare konkurrens bildas, och tidigare forskning visar på att en kreativ marknadsföring är ett bra sätt att differentiera sig, skapa förtroende och öka kundintentioner. LÄS MER

  4. 4. Låt oss skapa digitala relationer : En studie om förtroende i en traditionell banks digitala transformation

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Andreas Wiklander; Kim Persson Lindh; [2022]
    Nyckelord :Digital transformation; Organizational change; Institutional trust; Trust factors; Integrity; Competence; Values; Transparency; Digital transformation; Organisationsförändring; Institutionellt förtroende; Förtroende faktorer; Integritet; Kompetens; Värdegrund; Transparens;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Machine Learning Methods for Segmentation of Complex Metal Microstructure Features

    Master-uppsats, KTH/Materialvetenskap

    Författare :Daniel Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :Machine learning; Metallography; Automatic segmentation; Complex microstructures; Random Forest classifier.; Maskininlärning; Metallografi; Automatisk segmentering; Komplex mikrostruktur; Random Forest klassificerare;

    Sammanfattning : Machine learning is a growing topic with possibilities that seems endless with growing areas of applications. The field of metallography today is highly dependent on the operators’ knowledge and technical equipment to perform segmentation and analysis of the microstructure. Having expert dependents is both costly and very time-consuming. LÄS MER