Sökning: "Traditionell fastighetsmäklare"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Traditionell fastighetsmäklare.

  1. 1. Behovet av en avskalad mäklartjänst : Behöver traditionella mäklare anpassa sin mäklartjänst?

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Alexander Brito; [2021]
    Nyckelord :Real estate agent; digital real estate agent; traditional real estate agent; stripped-down brokerage service; for-sale-by-owner; traditional brokerage service; Fastighetsmäklare; digital mäklare; traditionell mäklare; avskalad mäklartjänst; sälja på egen hand; traditionell mäklartjänst;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hela 2000-talet har gått präglats av en intensiv digitalisering. Detta har påverkatmånga branscher. Fastighetsmäklarbranschen har haft en trög utveckling relativt till singrannbransch, finansbranschen. LÄS MER

  2. 2. Kampen om marknadsandelarna : En studie om substituten till den traditionella mäklartjänstens ställning på marknaden

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Frida Dalén; Agnes Milton; [2020]
    Nyckelord :Broker; traditional broker; substitute; internet broker; hybrid broker; private seller; “for-sale by owner’s”; market share; Fastighetsmäklare; traditionell mäklare; substitut; internetmäklare; hybridmäklare; sälja privat; marknadsandelar;

    Sammanfattning : Att sälja sin bostad kan vara en lång och jobbig process för vissa där valet av tillvägagångssätt kan vara svårt. Den traditionella mäklartjänsten har länge dominerat på marknaden men har på senare år utmanats av liknande tjänster såsom internetmäklare och hybridmäklare. LÄS MER

  3. 3. Personliga varumärken på Instagram : En studie om Instagrams roll för unga fastighetsmäklares marknadsföring av sig själva

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Erica Burman; Anna Jonsson; [2019]
    Nyckelord :personal branding; Instagram; social media; real estate agent; personligt varumärke; Instagram; sociala medier; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : The tough and steadily increasing competition within the brokerage industry places greater pressure on self-marketing with the goal of distinguishing oneself from the competitors. This study examines, through a quantitative in combination with a qualitative approach, how real estate agents work with their personal brands as well as how they convey this through Instagram to distinguish themselves among the increasing number of competitors. LÄS MER

  4. 4. Varför väljer inte fler konsumenter att anlita en nätmäklare? : En fallstudie om den traditionella mäklartjänsten och nätmäklartjänsten.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emmy Didriksson; Andersson Robert; [2018]
    Nyckelord :Traditionell fastighetsmäklare; nätmäklare; förmedlingstjänst;

    Sammanfattning : Att sälja en bostad är för många den största transaktionen i deras liv vilket i sin tur innebär att man bör välja den fastighetsmäklare som matchar ens preferenser bäst. Bostadsbranschen är idag influerad av en mängd aktörer som erbjuder en snarlik förmedlingstjänst och har varit densamma under många årtionden. LÄS MER

  5. 5. Den förändrade förmedlingsprocessen : Sålt innan visning

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Michaela Paro; Irina Tikhonova; [2018]
    Nyckelord :real estate transaction process; Förmedlingsprocessen;

    Sammanfattning : Vår studie är framtagen för att se hur fenomenet sålt innan visning gällande förmedlingsprocessen har ändrats under de senaste åren. I studien tar vi upp hur den förändrade förmedlingsprocessen påverkar mäklare, säljare och köpare och vad som är de egentliga faktorerna bakom det hela. LÄS MER