Sökning: "Traditionella resebyråer"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden Traditionella resebyråer.

  1. 6. Sociala medier inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Christofer Carlström; Amanias Abraha; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; YouTube; Twitter; Facebook; Word of Mouth; Direktmarknadsföring; Interaktiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Resebranschen är en marknad som speglas av hård konkurrens och en marknad där synlighet och tillgänglighet är en avgörande faktor. Under de senaste åren har resebranschen stått inför en del förändringar när det kommer till hur resorna säljs. LÄS MER

  2. 7. Den traditionella resebyråns betydelse : En studie utifrån researrangörers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Marie Kjellberg; Veronika Milata; [2010]
    Nyckelord :den traditionella resebyrån; researrangör; disintermediering; distributionskanaler; nätverkssamhälle; informationsteknologi;

    Sammanfattning : Researrangörer har under en lång tid distribuerat sina produkter genom resebyråer eftersom det innan internets uppkomst var det bästa alternativet. Frågan är dock om resebyråns tjänster räcker till för att researrangörer i dagens priskänsliga och konkurrenskraftiga samhälle finner det lönsamt att distribuera sina produkter genom traditionella resebyråer när siffror tydligt visar på att tillväxten och framtiden finns på internet. LÄS MER