Sökning: "Traditionellt- och Virtuellt Servicelandskap"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Traditionellt- och Virtuellt Servicelandskap.
1. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi Nyckelord Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året? Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong. Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER
2. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER