Sökning: "Transactional marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Transactional marketing.

  1. 1. Hur företag kan skapa engagemang på Instagram när det fysiska mötet begränsas : En fallstudie på Liseberg under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniela Sandklef; Julia Porsefeldt; Ludvig Lindqvist; [2023]
    Nyckelord :Engagement; digital marketing; social media strategy; rational posts; interactive posts; transactional posts; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemic; amusement park; likes; comments; Engagemang; digital marknadsföring; sociala medier strategi; rationella inlägg; interaktionella inlägg; transaktionella inlägg; Social Exchange Theory; Instagram; Covid-19 pandemin; nöjespark; gilla-markeringar; kommentarer;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin skapade många begränsningar i det fysiska mötet för företag i Sverige. Problematiken för de företag som inte kunde erbjuda sin produkt på samma sätt digitalt var det som skapade ett intresse att genomföra denna studie. Många företag fick göra ett skifte och fokusera mer på de digitala verktygen under den här tiden. LÄS MER

  2. 2. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Gawell; Elias Jämtbäck; [2023]
    Nyckelord :fast culture; information-overload; marketing; snabb kultur; snabbspolad kultur; informationsstress; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER

  3. 3. Examining the effectiveness of various leadership styles in Indian companies during the Covid-19 pandemic

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Centre for International Marketing and Entrepreneurship Research (CIMER)

    Författare :Rohan Geddada Sagar; Bhavin Chauhan; [2021]
    Nyckelord :Pandemic; Leadership style; Covid-19; Effectiveness;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out which leadership styles are effective during the COVID-19 pandemic in India. In this study, the term “effective leadership styles” is used for defining the efficiency level of a leadership style in COVID-19 pandemic. LÄS MER

  4. 4. Generating targeted campaigns based on transactional data using Uplift Modeling

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Minna Reiman; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uplift modeling is a technique to model the incremental effect of a campaign or marketing offer. The incremental effect of a campaign is measured by com- paring two customer groups - one group receiving a campaign and another group not receiving any. LÄS MER

  5. 5. Effects of servitization in the marketing processes of Software-as-a-Service : With focus on intangible aspects of Software-as-a-Service

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Hanna Fahlberg; [2019]
    Nyckelord :Marketing; Marketing strategies; Servitization; Information technology; B2B; Business-to-business market; Cloud computing; Software-as-a-service”; SaaS; Service intangibility; Service marketing; Relationship; Relationship marketing; Transactional marketing; Value; Value creation;

    Sammanfattning : During the past three decades vast advances in IT and computing have been made, which places a lot of pressure on the marketers. Cloud computing are now a widely used concept and are said to have servitized the whole IT-industry. A cloud-based solution that have received lot of attention recently are Software-as-a-service (SaaS). LÄS MER