Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exploring potential E-fuel production pathways for maritime and aviation sectors in France : a techno-economic and environmental assessment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mathieu Minaud; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aviation and maritime industries pose significant challenges for decarbonization, having increased activity in the past decade. One promising solution to limit emissions in these sectors is Electrofuels (E-fuel), derived from water electrolysis hydrogen and captured CO2 or nitrogen. LÄS MER

  2. 2. Comparative Analysis of On-site vs Off-site green-Hydrogen Value Chain Scenarios to cover projected Aviation demand : A case for Toulouse Blagnac Airport in France

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Stathis Alexandrou; [2023]
    Nyckelord :Hydrogen Production; Value Chain Analysis; Levelized Cost of Hydrogen Production LCOH ; Hydrogen for Aviation; France; Toulouse Airport; Analys av vätgasens värdekedja; kostnader för vätgasens försörjningskedja; LCOH; flytande vätgas; vätgas för luftfarten; Frankrike; Toulouse Airport; ;

    Sammanfattning : Amidst the efforts to mitigate the energy-related carbon emissions of human activities and pursuing a net-zero future by 2050, the aviation sector, as part of a wider group of hard-to-decarbonize sectors is responsible for 12% of all the transportation emissions globally. Green Hydrogen as a zero-emissions alternative fuel from water and renewable energy serves as a prime candidate to replace conventional aviation fuels and lead the way towards carbon-free flights. LÄS MER

  3. 3. Klimatförbättrade betongpålar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Mariam Kobeissi; Fatima Ali; [2023]
    Nyckelord :Climate; Concrete; Fiber; Piling; Betong; Fiber; Grundläggning; Klimat; Pålning;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetssektorn står för ca 21% av utsläppen av växthusgaser.Växthusgasutsläppen är huvudorsaken till den globala uppvärmningen. Miljön och klimatfrågorblir allt vanligare, och detta medför att nya metoder inom byggbranschen som är mermiljövänliga utvecklas. LÄS MER

  4. 4. Adapting to the CSRD and Reporting of Scope 3 Emissions: Strategies for Newly Affected Companies : A Study of the Challenes and Potential Solutions for Companies Newly Affected by the CSRD

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexandra Munthe Nilsson; Karin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Corporate Sustainability Reporting Directive; CSDR; Scope 3; Outsourced Transportation Emissions Potential Solutions; Corporate Sustainability Reporting Directive; CSRD; Scope 3; Hållbarhetsrapportering; Outsourcade Transportutsläpp; Utmaningar; Potentiella Lösningar;

    Sammanfattning : As part of the EU’s sustainable strategy in reducing emissions and combating climate change the EU introduced the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) in 2022. This directive requires the reporting of sustainability information from a significantly wider group of companies. LÄS MER

  5. 5. Transporters relevans i livsmedelsprodukters Carbon Footprint - En studie rörande utsläpp kopplade till transporter av en färdigproducerad produkt till försäljningsställe samt dess relevans i beräkning av Carbon Footprint.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Ljungh; Andreas Sköld; [2021-07-15]
    Nyckelord :Transport emissions; Carbon Footprint; Environmentally-friendly consumer; Transportutsläpp; klimatmärkning; Carbon Footprint; m iljömedveten konsument;

    Sammanfattning : As people are becoming increasingly encouraged to consume in an environmentally responsible manner, the importance of guidance and offering accurate information is rising accordingly. Today, many Swedish food producers are marking their products with its corresponding Carbon Footprint. LÄS MER