Sökning: "Travel Agencies"
Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden Travel Agencies.
1. Autonomous Control in Advanced Life Support Systems : Air Revitalisation within the Micro-Ecological Life Support System Alternative
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In recent years international space agencies have become more and more explicit about long term lunar and Martian space missions. With the space program Terrae Novae, the European Space Agency puts forward a focus on the development of Human & Robotic Exploration technologies essential in enabling such long term missions. LÄS MER
2. Hur mörkt är ett mörkt mönster?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Dark Patterns är designmönster som används av företag i syfte att manipulera användare till att fatta beslut som de möjligtvis inte hade gjort annars och som inte gynnar deras egna intressen. Den här studien undersöker användarens upplevelse och perspektiv på dark patterns på en onlineresebyrås hemsida där dark patterns används flitigt. LÄS MER
3. Användbarhet på resebyråers e-handelswebbplatser : En studie med utgångspunkt ifrån designprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this study is to identify if the design principles control, consistency and error prevention affect the usability during the booking process on travel agencies websites, whether they are implemented or not. The research methodology consists of qualitative and quantitative methods such as usability testing and a quick quantified questionnaire, the System Usability Scale model. LÄS MER
4. Colonial Imagery and representation in tourism marketing of African destinations. : A case study of Kenya
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : This research study is based on the visual marketing of African destinations and the colonial influence in a post-colonial world. Recent tourism research tourism has examined post-colonial realities in developing countries addressing the experience of British post-colonialism, however, only a few of those studies have examined the cultural consequences of tourism marketing image influence on culture and national identity. LÄS MER
5. ”Den vita volontärens börda” : En kritisk diskursanalys av svenska volontärresebyråers framställning av mottagare och volontärer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study critically examine what discourses are found on five websites of Swedish volunteer travel agencies and whether they reflect postcolonial and racialized structures between the global north and the global south. Thus, the study aims to focus on the relationship between whites and non-whites to shed light on potential unequal racial power relations. LÄS MER