Sökning: "Travel expectations"

Visar resultat 1 - 5 av 55 uppsatser innehållade orden Travel expectations.

  1. 1. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  2. 2. Modeling and quantifying uncertainty in bus arrival timeprediction

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Statistik och maskininlärning

    Författare :Olof Josefsson; [2023]
    Nyckelord :uncertainty quantification; arrival time prediction;

    Sammanfattning : Public transportation operates in an environment which, due to its nature of numerous possibly influencing factors, is highly stochastic. This makes predictions of arrival times difficult, yet it’s important to be accurate in order to adhere to travelers expectations. LÄS MER

  3. 3. The perceived value of place brand ecosystems : An exploratory research on tourist preferences

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Martin Nordström; [2022]
    Nyckelord :Place branding; Place brand ecosystems; Tourist preferences; Tourist perceptions;

    Sammanfattning : In the pursuit of attracting more tourists in a market where competition is growing on a global scale, place branding has become increasingly more common. An underexplored alternative within the place branding literature is place brand ecosystems, and how they can create value for both the place brand itself as well as the tourists that travel there. LÄS MER

  4. 4. Decision-Making and Destination Selection Among Albanian Emigrants : Mixed-method research of undocumented Albanians - The case of the United Kingdom

    Master-uppsats, Malmö högskola/Institutionen för globala politiska studier (GPS); Malmö universitet/Malmö Institute for Studies of Migration, Diversity and Welfare (MIM)

    Författare :Dorisa Muca; [2022]
    Nyckelord :undocumented Albanians; destination-selection; decision-making; United Kingdom; mixed methods;

    Sammanfattning : In this study, Albanian migrants' choices to settle in the UK are addressed. The leading question is why they migrate from Albania and why they choose to enter the UK clandestinely instead of other European countries, where they can travel with a passport (do not need a Visa). LÄS MER

  5. 5. Pratar vi om samma sak när vi pratar om hållbar mobilitet? : en fallstudie om samverkan i Storstadspaketet

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Therese Svensson; [2022]
    Nyckelord :samverkan; aktörer; planering; förvaltnings- och sektorsövergripande; flernivåstyrning; hållbar mobilitet; Storstadspaketet;

    Sammanfattning : Hur vårt transportsystem, som alltför länge varit bilcentrerat, planeras och utvecklas behöver förändras till en mer hållbar planering, utveckling och mobilitet. Utifrån detta har de flesta offentliga aktörer som planerar städer, infrastruktur och trafik formulerat mål för en ökad hållbar mobilitet – vilket ofta kretsar kring ökad andel resor som sker genom gång, cykel och kollektivtrafik. LÄS MER