Sökning: "Tredje sektorn"
Visar resultat 6 - 10 av 54 uppsatser innehållade orden Tredje sektorn.
6. Design and Simulation of a 10kW High-Efficiency Dual Active Bridge Converter
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The EU has proposed an ambitious goal to achieve widespread E-mobility in both the electrical and commercial sectors. To accomplish this, a substantial number of DC fast-charging stations must be built. LÄS MER
7. Automatic Point Cloud Modelling for BIM in AEC Sector
Master-uppsats, KTH/Geodesi och satellitpositioneringSammanfattning : In this research, automatic point cloud modeling strategies have been tested to find the best strategies to model walls, floors and ceilings classes in terms of processing time and accuracy. The modeling was applied on a point cloud data related to the Architecture, Engineering, and Construction field which is a point cloud of a building collected by Sweco company in Sweden. LÄS MER
8. Effektivisering i användandet av fjärrvärme : En teoretisk studie
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : I den här rapporten har fokus varit att undersöka och identifiera förbättringsområden i användandet av fjärrvärme inom dagens fjärrvärmesystem. Rapporten är huvudsakligen en teoretisk studie som är kombinerad med egna simuleringar via programvaran NetSim. LÄS MER
9. The future of agriculture : Creating conditions for a more sustainable agriculture sector with the help of data and connectivity
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The food production rate is required to increase in order to meet the ever-increasing world population. At the same time, this needs to be done in a sustainable manner as the agriculture sector today is responsible for a substantial part of the annual carbon dioxide emissions associated with human activities. LÄS MER
10. Som vi brukar göra : En studie av den visuella kommunikationen av det svenska jordbruket
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med studien är att analysera hur Sveriges största lantbrukskooperativ kommunicerar sin verksamhet visuellt samt undersöka konsumenters uppfattning om jordbruket och jordbrukares uppfattning om hur jordbruket visualiseras. Frågorna som besvaras är: Hur framställer Sveriges största lantbrukskooperativ det svenska jordbruket i sin marknadsföring? Vilken bild har en grupp individer av det svenska jordbruket? Hur ser ett urval jordbrukare på den visuella kommunikationen som finns att tillgå om jordbruket? För att kunna besvara frågeställningarna har tre olika huvudmetoder använts i undersökningen. LÄS MER