Sökning: "Trender"

Visar resultat 11 - 15 av 1302 uppsatser innehållade ordet Trender.

  1. 11. Alkoholkonsumtion vid Psykisk Påfrestning : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Negin Bazarcheh Shabestari; Elin Andersson; [2024]
    Nyckelord :Psykisk påfrestning; Alkoholkonsumtion; AUDIT; Kessler-10; Självmedicinering;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar sambandet mellan alkoholkonsumtion och psykiskpåfrestning. Genom att använda mätinstrumenten AUDIT och Kessler-10analyserades alkoholvanor och psykisk påfrestning bland 98 deltagare.Deltagarna svarade på enkäten som spridits via sociala medier, genom grupperkopplade till psykisk ohälsa eller alkoholmissbruk. LÄS MER

  2. 12. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Dahlgren; [2024]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Umeå kommun; Örnsköldsvik kommun; N6-initiativet; urban norm; kommunal och regional planering;

    Sammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER

  3. 13. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  4. 14. RENOVERA FÖR RENOVERINGS SKULL En studie av trender och influenser i medias porträttering av renovering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Sara Romin; [2023-12-05]
    Nyckelord :Architecture; Renovation; Social media; Consumption;

    Sammanfattning : New homeowners will often initiate renovation projects during the first few months of owning their property. With each renovation there is a great risk of loss in cultural heritage, as it is common to change the fixed interior design when renovating. New styles and trends are advocated for daily in media and social media. LÄS MER

  5. 15. Omsorg i förskolan - En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Johan Bergsmark; [2023-10-19]
    Nyckelord :Omsorg; förskola; lärande; beröring;

    Sammanfattning : Svensk förskola har en lång historia av omsorg och även idag har förskolan ett omsorgsuppdrag även om det ofta poängteras att omsorgen ska bilda helhet med lärande och utveckling i den s.k. EduCare-modellen. Trots detta oroar sig flera forskare för att omsorgen tappar mark i förskolan. LÄS MER