Sökning: "Trendsättare"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Trendsättare.

  1. 1. Humankapital- En trendsättare?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Pettersson; Fredrik Wessner; Samuel Net; [2020]
    Nyckelord :Humankapital. Teknikföretag. Isomorfism. Rapportering. Immateriella tillgångar.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Humankapital - En trendsättare? Seminariedatum: 17 januari 2020. Ämne/kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Pettersson, Fredrik Wessner och Samuel Net Handledare: Kristina Artsberg Fem nyckelord: Humankapital. Teknikföretag. Isomorfism. LÄS MER

  2. 2. Influencers – din tysta röst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dennis Sahlström; Jakob Berglund; [2018]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; digitalt infödda; köpprocessen.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER

  3. 3. Buy now! It won't be here tomorrow

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Andersson Liselott; Tina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga: Hur har fast fashion som fenomen påverkat modeindustrin ur ett trendperspektiv?   Utifrån forskningsfrågan har tre delsyften formulerats: -       Redogöra för vad som är karaktäristiskt för dagens modeindustri. -       Analysera och undersöka hur trender uppstår och sprider sig. LÄS MER

  4. 4. Heta Trender : - Hur uppstår de i den svenska restaurangbranschen?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Martin Benitez; Joakim Norrblom; [2015]
    Nyckelord :Trender; värdeord; trendsättare; chili; stark mat;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Fashion fades, style is eternal : En studie om fast fashion, trender & konsumentpåverkan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anisa Alekic; Alexandra Hjelte; [2014]
    Nyckelord :Trender; mode; fast fashion; snabbt mode; konsumentpåverkan;

    Sammanfattning : Syfte & forskningsfråga: Syftet med denna uppsats är att skapa en djupare förståelse för utvecklingen av dagens modemarknad och fenomenet “fast fashion” genom att analysera och undersöka trenders uppkomst, hur trender anammas av konsumenter samt konsumenters inverkan på modebranschen. Uppsatsens forskningsfråga formulerades med uppsatsens syfte i åtanke och frågan blev följande: Vad är karaktäristiskt för dagens modemarknad och vilken betydelse har konceptet “fast fashion” för marknadens utveckling? Metod: Vår uppsats är baserad på en kvalitativ forskningsmetod då vi önskade att få en djupare förståelse kring det valda forskningsämnet. LÄS MER