Sökning: "Trompenaars"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet Trompenaars.
1. Från väst till öst : En kvalitativ studie av affärskulturella utmaningar vid etablering av svenska företag i Kina
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to gain an understanding of the business cultural challenges that arise when Swedish companies choose to enter the Chinese market. The study utilizes a qualitative approach, employing semi-structured interviews with five individuals who possess extensive experience working in China. LÄS MER
2. The Great Disruptive Transformation: The Impact of COVID-19 crisis on Innovative Startups in India
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Startups are one of the main agents of creative destruction especially in times of crisis, because of their favourable characteristics such as size, exibility and lack of bureaucracy. This study aimed to investigate how hi-tech innovative startups in India are responding to the COVID-19 crisis and how the crisis stimulates creative destruction. LÄS MER
3. What affects your shopping? : The impacts of values on Swedish tomato consumption
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studierSammanfattning : The purpose of this quantitative study was to examine what values influence Swedish consumers when purchasing tomatoes. Previous research show that there are many factors and attributes that consumers choose from. LÄS MER
4. Kulturers influenser på kvinnor i akademin : En studie över turkisk nationskultur och akademisk yrkeskultur
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Genom att analysera och skapa ökad förståelse för kulturer kan vi i större utsträckning förståhur de påverkar oss och agera därefter. Turkiet är ett kulturellt intressant land med influenserfrån både Europa och Asien samtidigt som landet har en utpräglad kultur. LÄS MER
5. How Are Project Governance Principles Affected by Different National Cultures?
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The relation between Culture and Business has caught researchers’ attention long ago; itis not hard to find studies relating to these topics. According to Hofstede et al. (2010, p.18), Hampden-Turner and Trompenaars (2012, p. LÄS MER