Sökning: "Trovärdighet och äkthet"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Trovärdighet och äkthet.

  1. 1. With great power comes great social responsibility

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eric Björklund; Johan Börjesson; [2022]
    Nyckelord :CSR; Trustworthiness; Trust; Transparency; Authenticity; Euphemisms; Social Media; CSR; Trovärdighet; Tillit; Transparens; Äkthet; Eufemismer; Sociala Medier;

    Sammanfattning : The overall vagueness of words and sentences can show differences in meaning and perceptions. Applying this to Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives can end up being misleading, especially in an online setting such as social media, which has shown as a preferable medium for these kinds of messages. LÄS MER

  2. 2. Influenser-marknadsföring : En kvalitativ studie huruvida influenser-marknadsföring påverkar konsumentens köpbeteende utifrån ett trovärdighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jennifer Hindi; Lukas Izgin; [2022]
    Nyckelord :Marknadsföring; influenser marknadsföring; köpbeteende; trovärdighet;

    Sammanfattning : Vi lever under en digitaliserad miljö som konstant bidrar med en förändrad och utvecklad marknadsföring. Genom att individen numera är aktiv inom en digitaliserade miljön, har det resulterat till en ny variant av marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  3. 3. Influencers trovärdighet vid samarbeten : En kvalitativ studie om följares förtroende gentemot influencers

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Asplin; Anna Schou; [2019]
    Nyckelord :Influencers; Trust; Social Media; Authenticity; Values; Collaborations; Influencers; Förtroende; Sociala medier; Autenticitet; Värderingar; Samarbeten;

    Sammanfattning : Background: Before digitization, it was increasingly difficult to reach new target groups. However, during the early 2000s, this changed when the web 2.0 emerged with the "dot-com" bubble. This paved the way for a new phenomenon, social media that is a way for users to share their views and thoughts. LÄS MER

  4. 4. Jag följer dig för att jag litar på dig : en studie om relationen mellan följare och influencer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennife Johansson Hallberg; Lina Karlsson; Maja Toft; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; trust; honesty; influencers; parasocial relationships; brand fit; personal branding; Influencermarknadsföring; konsument; tillit; ärlighet; köpintention; påverkan; personal branding; parasocial relationships;

    Sammanfattning : Influencermarknadsföring ses idag som det mest effektiva sättet att nå kunder i deras vardag. Idag består företagets marknadsföringsbudgetar främst av influencer marknadsföringsaktiviteter. LÄS MER

  5. 5. Lokalt, trovärdigt och 100 % sant

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Markus Bagewitz; Alexander Linder; [2018]
    Nyckelord :Trovärdighet; Fake news; journalistik; läsarinteraktion; flerkanalspublicering; nyhetsflöde;

    Sammanfattning : Trovärdighet – en allt viktigare del att upprätthålla för journalister då falska nyheter blir vanligare. På senare tid har begreppet fake news används frekvent, speciellt i nyheter angående amerikanska presidentvalet 2017. Det blir således intressant att undersöka hur journalister arbetar för trovärdighet och hur läsare upplever den. LÄS MER