Sökning: "Trovärdighet relevans"
Visar resultat 16 - 20 av 59 uppsatser innehållade orden Trovärdighet relevans.
16. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER
17. I valet och kvalet : En kvalitativ studie om vad som kan påverka valet av influencers hos framgångsrika företag inom functional foods.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Influencer marketing har blivit en frekvent förekommande form av marknadsföring de senaste åren. Parallellt med detta har även branschen functional foods vuxit fram och fått fäste på den svenska marknaden, varav många företag inom denna bransch därför har haft möjlighet att använda influencer marketing som främsta marknadsföringsstrategi. LÄS MER
18. Hållbarhetsredovisning inom statligt ägda företag : En studie om kvalitet i hållbarhetsrapportering
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: This paper investigates how sustainability reporting differs between state-owned enterprises and if there is a difference given the quality in the information within state-owned ownership. Theory: Begins with the reporting legislation and Global Reporting Initiative. LÄS MER
19. "Klickokratin" och de vita fläckarna : En kvalitativ intervjustudie om journalistikens demokratiska roll och framtid
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teaterSammanfattning : Journalism is a part of the foundation of a democracy and is responsible for giving a wide view of the society, examining the authorities and making sure to give a nuanced picture of reality. With the rapid flow of information given to us by the digital media, journalism has gained tremendous competition from third parties and private individuals. LÄS MER
20. Understanding the royalties of social media : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever varumärkeskommunikationen på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Social media is dependent on society, and society is dependent on social media. The internetbased platforms have today taken the world by storm. Words like "comment", "like" and "post" are central concepts on social media that have come to be new communication tools. LÄS MER