Sökning: "Trovärdighet relevans"

Visar resultat 16 - 20 av 59 uppsatser innehållade orden Trovärdighet relevans.

  1. 16. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2020]
    Nyckelord :storytelling; stories; second hand; charity; brand meaning; storytelling; berättelser; second hand; välgörenhet; varumärkesbetydelse;

    Sammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER

  2. 17. I valet och kvalet : En kvalitativ studie om vad som kan påverka valet av influencers hos framgångsrika företag inom functional foods.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isak Bohlin Kapanen; Lollo Liu; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing | Functional foods | Val av influencers | Framgångsrika företag;

    Sammanfattning : Influencer marketing har blivit en frekvent förekommande form av marknadsföring de senaste åren. Parallellt med detta har även branschen functional foods vuxit fram och fått fäste på den svenska marknaden, varav många företag inom denna bransch därför har haft möjlighet att använda influencer marketing som främsta marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  3. 18. Hållbarhetsredovisning inom statligt ägda företag : En studie om kvalitet i hållbarhetsrapportering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Charlotte Colliander; Linda Edlund; [2019]
    Nyckelord :Sustainability report; corporate social responsibility; Global Reporting Initiative; stated owned enterprises; hybrid organizations; quality accounting; qualitative content analysis; Hållbarhetsredovisning; företagens sociala ansvar; Global Reporting Initiative; statligt ägda företag; hybridorganisationer; redovisningens kvalitet; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Purpose: This paper investigates how sustainability reporting differs between state-owned enterprises and if there is a difference given the quality in the information within state-owned ownership. Theory: Begins with the reporting legislation and Global Reporting Initiative. LÄS MER

  4. 19. "Klickokratin" och de vita fläckarna : En kvalitativ intervjustudie om journalistikens demokratiska roll och framtid

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier, ljudteknik och teater

    Författare :Christelle Stenvinkel; Ängelina Ahlén; [2019]
    Nyckelord :Journalism; democracy; political communication; digitalization; social media; media reporting; Journalistik; demokrati; politisk kommunikation; digitalisering; sociala medier; medierapportering;

    Sammanfattning : Journalism is a part of the foundation of a democracy and is responsible for giving a wide view of the society, examining the authorities and making sure to give a nuanced picture of reality. With the rapid flow of information given to us by the digital media, journalism has gained tremendous competition from third parties and private individuals. LÄS MER

  5. 20. Understanding the royalties of social media : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever varumärkeskommunikationen på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sava Samin; Ferha Ahmed; [2019]
    Nyckelord :Brand communication; sociala media; influencers; influencer marketing; consumer behavior; consumer attitude; attitude; credibility; purchase intention.; varumärkeskommunikation; sociala medier; infleuncers; influencer marketing; konsumentbeteende; konsumentattityd; attityder; trovärdighet; köpintention.;

    Sammanfattning : Social media is dependent on society, and society is dependent on social media. The internetbased platforms have today taken the world by storm. Words like "comment", "like" and "post" are central concepts on social media that have come to be new communication tools. LÄS MER