Sökning: "Trovärdighet"

Visar resultat 1 - 5 av 868 uppsatser innehållade ordet Trovärdighet.

  1. 1. Puckar eller pengar? En fallstudie om när sport och ekonomi möts i budgetprocessen i en elitidrottsförening

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olla Berglund; Petter Andersson; [2019-08-13]
    Nyckelord :Sport; budget; budgetprocess; elitidrott; ekonomi; logiker; konflikter;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Elitidrottsföreningar befinner sig i en komplex miljö där de måste tahänsyn till både sport och ekonomi vilket kan leda till att konflikter inom organisationenuppstår. Konflikterna synliggörs i budgetprocessen eftersom sporten vill använda resurser föratt nå sportsliga mål men föreningarna har även ekonomiska krav att ta hänsyn till. LÄS MER

  2. 2. "Jag lever i ett fängelse och fängelset är typ min kropp - En kritisk retorikanalys av hur inflytelserika svenska youtubers konstruerar sin psykiska ohälsa på Youtube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alexandra Bergqvist; [2019-06-28]
    Nyckelord :Kritisk retorikanalys; ethos; pathos; logos; visuell retorik; psykisk ohälsa; sociala medier; Youtube;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom en kritisk retorikanalys undersöka hur inflytelserika svenska youtubers konstruerar sin egen psykiska ohälsa i sina videor på Youtube.Teori: Kritisk retorikanalys, ethos, pathos, logos, visuell retorik, actio, identifikation. LÄS MER

  3. 3. WE DON’T ALWAYS MARCH STRAIGHT - En kvalitativ undersökning om hbtqi-personers förtroende för den svenska Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Bodell; Angelika Knutsson; [2019-03-14]
    Nyckelord :Hbtqi; förtroende; Försvarsmakten; reklam; marknadsföring; genus; organisationskultur; intervju; pink washing; maskulinitet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vad respondenterna som definierar sig inom hbtqi-begreppet anser om den svenska Försvarsmaktens pridekampanjer, samt om de upplever att kampanjerna har haft någon påverkan på deras förtroende för den svenska Försvarsmakten och i så fall om det lett till ökat eller minskat förtroende. Teori: Maskulinitetsteori, genusteori, förtroendeteori. LÄS MER

  4. 4. Trovärdighet och Verisimilitude : Uppfattning av det sanna och verkliga inom spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sondre Huhtala; Sebastian Lund; [2019]
    Nyckelord :Verisimilitude; believability; games; reality; Verisimilitude; trovärdighet; spel; verklighet;

    Sammanfattning : Trovärdighet inom fiktiva världar är något som många strävar efter, men hur kan vi uppnå den känslan?  Inom film och litteratur används begreppet verisimilitude för att definiera ett verks sken av sanning eller verklighet och därmed även dess förmåga att framstå som trovärdig. Härstammat från Platons och Aristoteles mimesis, det vill säga imitation av naturen, utvecklades termen verisimilitude för att ge fiktiva verk möjligheten att undersöka och pröva hur de kan bli mer trovärdiga. LÄS MER

  5. 5. Är du influencern vi söker : En kvalitativ studie om företagens val av influencer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriel Persson; Tolga Mavi; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; eWOM; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Influencer marketing, som kommit till genom sociala mediers framväxt, har blivit ett av de vanligaste sätten för företag att marknadsföra sig på digitalt. Att använda influencers för att stärka varumärken och öka försäljning har visat sig vara en effektiv strategi, men för att lyckas med influencer marketing krävs det att företag väljer rätt person för uppdraget. LÄS MER