Sökning: "Trovärdighetsfaktorer"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Trovärdighetsfaktorer.

  1. 1. Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeliene Hedin; Selicia Strindlund; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Credibility; Brand attitude; Brand awareness; Purchase intention; Opinion leadership; Influencer marketing; Social media marketing; Trovärdighet; Varumärkesattityd; Varumärkeskännedom; Köpintention; Opinionsledarskap;

    Sammanfattning : Titel: Influencer marketing på Instagram: Påverkan på konsumenters attityd och köpintention utifrån trovärdighetsfaktorer, opinionsledarskap, follower/followee-ratio och sympati Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Madeliene Hedin & Selicia Strindlund Handledare: Jonas Kågström & Martin Ahlenius Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2022 - Maj Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur influencers trovärdighet påverkar konsumenters köpintention. Mer specifikt undersöks huruvida konsumenters attityd mot influencers påverkas utifrån follower/followee ratio, trovärdighetsfaktorer (trovärdighet, expertis och attraktivitet), opinionsledarskap samt sympati. LÄS MER

  2. 2. Upplevelser av trovärdighet på webben : En studie av två webbsidors visuella design

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Nadia Dahlgren; [2020]
    Nyckelord :Web Design; Trustworthiness; Interface Design; Usability; Visual Design; Credibility Factors; Model; Webbdesign; Trovärdighet; Gränssnittsdesign; Användbarhet; Visuell design; Trovärdighetsfaktorer; Modell;

    Sammanfattning : More understanding is needed of how the visual design affects the user experience of trustworthiness in web design. Research has shown that the aesthetic part of web design is more important than previously thought and that more knowledge is needed in this area. LÄS MER

  3. 3. En undersökning av designens inverkan på trovärdigheten hos en webbapplikation för premiumsneakers

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonathan Snäll; Mattias Largren; Anton Vänman; Gustaf Eriksson; Axel Malmström; Gustav Karlsson; Gustav Hoel; Evren Bostanci; [2020]
    Nyckelord :Trovärdighet; Design; E-handel;

    Sammanfattning : A survey done by konsumenteuropa shows that the number of e-retailers reported as dishonest increased by 248% between 2009 and 2012 [1]. This paper aims to investigate the issue on how a web application for a premium sneaker e-retailer can be designed to be perceived as trustworthy. LÄS MER