Sökning: "Trust in Authorities"

Visar resultat 11 - 15 av 248 uppsatser innehållade orden Trust in Authorities.

  1. 11. Utrikesfödda föräldrars upplevelser av primärvården med fokus på barnhälsovården : Litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Jeanette Blad; Sofia Skog; [2023]
    Nyckelord :Literature study; Nursing care; Child health care; Foreign-born; Parents’ experiences.; Litteraturstudie; Omvårdnad; Barnhälsovård; Utrikesfödda; Föräldrars upplevelser.;

    Sammanfattning : Bakgrund: En stor del av Sveriges befolkning är utrikesfödda, en faktor som innebär en ökad risk för sämre hälsa för individen. Många av barnen inskrivna i barnhälsovården har minst en utrikesfödd förälder. Detta ställer höga krav på BHV-sjuksköterskors kompetens. LÄS MER

  2. 12. The Construction of the LVU Influence Operation : A Narrative Case Study on Influence Operations

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Pierre Nilsson; [2023]
    Nyckelord :influence operation; disinformation; psychological defence; sweden; social services; LVU; lvu; strategic narrative; hybrid threats; information influence; påverkanskampanj; desinformation; psykologiskt försvar; LVU; lvu; socialtjänsten; strategiska narrativ; fallstudie; hybridhot; säkerhetspolitik; informationspåverkan;

    Sammanfattning : The thesis aims to give readers a more precise knowledge of how narratives in the information environment, mainly social media platforms, can be created and structured by agents of influence operations to subvert and influence a target audience. As a case study, the thesis focuses on the influence agent “Shuoun Islamiya”, as the Swedish Psychological Defence Agency pointed out, to be the initiator of the influence operation targeting Swedish Social Services and the LVU-act. LÄS MER

  3. 13. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Abrha; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; New Public Management; Efficiency; Communication; Organizational change; Isomorphism.; Customer Relationship Management; New Public Management; Effektivitet; Kommunikation; Organisationsförändring; Isomorfism.;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER

  4. 14. Desinformationskampanjen mot socialtjänsten i Sverige - En kvalitativ studie om tre myndigheters hantering av kampanjen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Helena Roswall; [2023]
    Nyckelord :disinformation campaign; information impact; trust; response measures; social services; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how three Swedish authorities - the National Board of Health and Welfare, the Swedish Psychological Defense Agency (MPF), and the Swedish Civil Contingencies Agency (MSB) - have handled the disinformation campaign against the social services. This study is based on a qualitative method and the empirical part is characterized by thematic document analysis in to answer the research questions. LÄS MER

  5. 15. ”Familjen åkte utomlands eftersom de var rädda för vad kontakten med socialtjänsten skulle kunna mynna ut i” - En kvalitativ studie om den aktuella kritiken mot socialtjänsten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Diana Abbas; Johanna Kiander; [2023]
    Nyckelord :social services; criticism; Care of Young Persons Special Provisions Act; Social Sciences;

    Sammanfattning : Today's social services are constantly criticized in the media. Trust in Swedish authorities has never been so low and the main contributor to this is the easily accessible criticism on social media. The criticism is based on clients' stories, including personal and impersonal experiences of the meeting with social services. LÄS MER