Sökning: "Trygghet för barn i särskilda behov förskola"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Trygghet för barn i särskilda behov förskola.
1. "Jag måste känna mig trygg i att Emil får det han behöver fast inte hans föräldrar är där" : En undersökning om hur vårdnadshavare till barn i varaktigt behov av särskilt stöd ser på tillitsfulla relationer mellan förskola och hem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Utbildningsvetenskap; Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : För att det ska gynna alla barn i förskolan behöver förskolepedagogerna kunna skapa tillitsfulla relationer till hemmen och betydelsen av tillit i relationen till vårdnadshavare till barn i behov av särskilt stöd framhålls i både forskning och styrdokument. Den här undersökningens syfte har därför varit att åskådliggöra vårdnadshavares uppfattningar av tillit i relationen mellan förskola och hem, med ett särskilt fokus på faktorer hos förskolepedagogen. LÄS MER
2. Grundutbildningens betydelse för specialpedagogers perspektiv på det specialpedagogiska uppdraget
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : ABSTRACTLonghurst Klang, Petra (2016) Grundutbildningens betydelse för specialpedagogers perspektiv på det specialpedagogiska uppdraget. (How SENCO´s teacher training backgrounds affect how they perceive their role within Special Needs Education)Specialpedagogprogrammet, Lärande och samhälle, Skolutveckling och ledarskap, Malmö högskola. LÄS MER
3. Småbarnsföräldrars behov av föräldrastödsinsatser
Magister-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Background During the child’s first year of life there is a continuous contact with the Child Health Services (CHS) and the parents feel confident and involved. After the first year, the visits to the CHS is reduced at the same time as the everyday life changes for the family as the child starts going to day-care and the parents often go back to work. LÄS MER