Sökning: "Turism hotell"

Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden Turism hotell.

  1. 16. Dagens hotellbransch : En studie som belyser hur hotell i Stockholm arbetar för att behålla sina gäster

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rasha Al-badrawi; Anna Pavlovic; Kremena Ganeva; [2014]
    Nyckelord :Tourism; Turism;

    Sammanfattning : Because of the large supply of information is today's leisure travelers very enlightened and have firsthand knowledge of what can be demanded on a hotel stay. Along with business travelers, who are not price sensitive, they place higher demands on the standards and service they require. LÄS MER

  2. 17. Miljöpraxis inom hotell : Möjligheter och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Hélin Kamil; Vicky Taylor; [2014]
    Nyckelord :hotels; environment; sustainability; opportunities; restrictions; hotell; miljö; hållbarhet; möjligheter; begränsningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur hotell i Sverige arbetar med miljöfrågor idag, samt vilka möjligheter och begränsningar som finns för fortsatt utveckling av miljöarbetet. Genom kvalitativa metoder som intervjuer, observationer och litteraturstudier har författarna undersökt tre hotell och Destination Sigtuna, ett nätverk för hållbar turism, utifrån fyra fokuspunkter: noll slöseri, hållbara material, lokal och hållbar mat samt hållbart vatten. LÄS MER

  3. 18. Blend In With Nature : a study about marketing communication of Indonesian ecotourism resorts

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Vanessa Körberg; Linnea Rungård; [2014]
    Nyckelord :Ecotourism; marketing communication; service marketing; word of mouth; customers; ecotourism resorts; Ekoturism; Hållbar turism; marknadsföringskommunikation; service marknadsföring; kunder; hotell;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to investigate and analyse how ecotourism is marketed to customers by two Indonesian small- and medium sized ecotourism resorts, focusing on marketing communication. Further, the aim is to clarify how these companies enhances their “eco brand”. LÄS MER

  4. 19. Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Henrik Westdahl; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; Hotell; Turism; Strategisk kommunikation; Kundrelationer; Marknadsföring; Varumärkesbyggande; Språkbruk;

    Sammanfattning : The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. LÄS MER

  5. 20. Från tanke till handling - vad hindrar turisten? : En kvantitativ studie om turisters upplevda värde av miljöcertifierade hotell i Thailand

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Johanna Karelius; Zandra Bylund; [2013]
    Nyckelord :hållbar turism; Thailand; utvecklingsländer; turism; hotellgäster; hotellindustrin; miljöcertifierade hotell;

    Sammanfattning : Turismen är en snabbt växande industri vilken har kommit att bli en viktig källa för ekonomisk tillväxt och socioekonomisk utveckling i många utvecklingsländer. Ett land som upplevt stora fördelar av turismen är Thailand, som idag är en av de populäraste destinationerna i Asien. LÄS MER