Sökning: "Turism hotell"
Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden Turism hotell.
16. Dagens hotellbransch : En studie som belyser hur hotell i Stockholm arbetar för att behålla sina gäster
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Because of the large supply of information is today's leisure travelers very enlightened and have firsthand knowledge of what can be demanded on a hotel stay. Along with business travelers, who are not price sensitive, they place higher demands on the standards and service they require. LÄS MER
17. Miljöpraxis inom hotell : Möjligheter och begränsningar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur hotell i Sverige arbetar med miljöfrågor idag, samt vilka möjligheter och begränsningar som finns för fortsatt utveckling av miljöarbetet. Genom kvalitativa metoder som intervjuer, observationer och litteraturstudier har författarna undersökt tre hotell och Destination Sigtuna, ett nätverk för hållbar turism, utifrån fyra fokuspunkter: noll slöseri, hållbara material, lokal och hållbar mat samt hållbart vatten. LÄS MER
18. Blend In With Nature : a study about marketing communication of Indonesian ecotourism resorts
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose with this study is to investigate and analyse how ecotourism is marketed to customers by two Indonesian small- and medium sized ecotourism resorts, focusing on marketing communication. Further, the aim is to clarify how these companies enhances their “eco brand”. LÄS MER
19. Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. LÄS MER
20. Från tanke till handling - vad hindrar turisten? : En kvantitativ studie om turisters upplevda värde av miljöcertifierade hotell i Thailand
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Turismen är en snabbt växande industri vilken har kommit att bli en viktig källa för ekonomisk tillväxt och socioekonomisk utveckling i många utvecklingsländer. Ett land som upplevt stora fördelar av turismen är Thailand, som idag är en av de populäraste destinationerna i Asien. LÄS MER