Sökning: "Turismaktiviteter"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Turismaktiviteter.

  1. 1. Mat som attraktion : Hur betydande är mat som faktor vid val av resa?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Petra Harlén; Johanna Lundgren; [2013]
    Nyckelord :Matturism; kulinarisk turist; konsumentbeteende; motivationsfaktorer; autenticitet; demografi;

    Sammanfattning : Ämnet matturism behandlar turismaktiviteter relaterade till mat. De turister som reser för just matupplevelser benämns som kulinariska turister och maten på det lokala resmålet har stor betydelse för dessa turister. LÄS MER

  2. 2. “Everybody talks about the weather, but nobody does anything about it.” : En kvalitativ fallstudie av turistdestinationen Ölands väderkänslighet ur turismaktörers perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Malin Nyberg; [2013]
    Nyckelord :Weather conditions; weather information; Tourists expectations; Tourism Activities; Öland; Tourist Destination; Marketing; News media; Väderförhållanden; Väderinformation; Turisters förväntningar; Turismaktiviteter; Öland; Turistdestination; Marknadsföring; Nyhetsmedia;

    Sammanfattning : Titel: “Everybody talks about the weather, but nobody does anything about it.” Författare: Malin Nyberg Institution: Fakultetsnämnden för ekonomi och design, Ekonomihögskolan, ELNU Kurs: Turismvetenskap III – Examensarbete, 15 hp. LÄS MER

  3. 3. Östersjörederiernas marknadsföringsstrategier : en studie om Tallink Silja AB, Viking Line AB och Birka Cruises AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Holm; Anastassia Klein; [2011]
    Nyckelord :Image; Branding; Cruises; Marketing Strategy; Gap analysis; Customer relations; Relationship marketing 30R; Three levels of product; 1:1 marketing; Customer segmentation; CRM; Viking Line; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB; Image; Branding; Kryssning; Marknadsstrategi; Gap analys; Kundrelationer; Relationsmarknadsföringens 30R; Produktens tre nivåer; 1:1 marketing; Kundsegmentering; CRM; Viking Line AB; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB;

    Sammanfattning : Turismaktiviteter till havs har kommit att få ett ökat intresse de senaste åren, där människor har upptäckt fördelen med kryssningsfärjor som transportmedel. De erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter och upplevelser ombord, som både privat- och affärsresenärer kan ta del av. LÄS MER