Sökning: "Turismbranschen"

Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade ordet Turismbranschen.

  1. 11. Turism, marknadsföring och hållbar utveckling : En kvalitativ studie om hållbart utvecklings- och marknadsföringsarbete i Visby

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Akvile Paulaityté; Madeleine Ohlson; [2017]
    Nyckelord :Sustainability; marketing; ecology; social; economy; Hållbarhet; marknadsföring; ekologi; social; ekonomi;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how Leader Gute and the municipality Region Gotland work with sustainable tourism development in Visby on Gotland. This methodological study will shed light on how Gotlands Besöksnäring AB and Destination Gotland markets Visby and if they work with sustainability. LÄS MER

  2. 12. Hur miljöetisk är ekoturismen? : En kvalitativ innehållsanalys av vetenskapliga slutsatser kring ekoturismen effekter på miljön.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Kajsa Kristiansson; Wahlqvist Mathilda; [2017]
    Nyckelord :Resilience; Planetary boundaries; Environmental ethics; Ecotourism; Resiliens; Planetära gränser; Miljöetik; Ekoturism;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan mitten av 1900-talet har antalet internationella turister ökat kontinuerligt över hela världen. Samtidigt har flertalet nischade turismformer vuxit sig starka, en av dem är ekoturismen med dess miljöetiska förhållningssätt. LÄS MER

  3. 13. If you book on your own, you travel on your own

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Miccis Lilliefelth; Lovisa Borssén Myrén; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; resebyråer; personlig service; konkurrens; kundmedverkan och sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor   Syftet med uppsatsen är att undersöka hur resebyråer möter konsumenters behov i det digitala samhället som präglas av en hård konkurrens. Vi vill också klargöra hur resebyråer konkurrerar i en ny konkurrensmiljö. LÄS MER

  4. 14. ”Världen runt från din soffa” : En kvalitativ studie om virtuell verklighet inom turismmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Camilla Engskär; Marina Vacari; [2017]
    Nyckelord :3D; Destination; Experience; Marketing; Tourism; Virtual reality.; 3D; Destination; Marknadsföring; Turism; Upplevelse; Virtuell verklighet.;

    Sammanfattning : Teknologiska innovationer är i ständig utveckling. Detta öppnar upp nya möjligheter för diverse branscher att utveckla sig och stärka sitt varumärke. Under de senaste åren har virtuell verklighetsteknik varit en av de snabbast framväxande teknologierna. Med anledning av detta har tekniken uppmärksammas av flera branscher. LÄS MER

  5. 15. Hållbarhetsarbete inom den svenska hotellnäringen : En komparativ studie om hur två hotellkedjor arbetar med hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jenna Troberg; Malin Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Sustainable tourism; sustainability measures; CSR; communication; brands.; Hållbar turism; hållbarhetsåtgärder; hållbarhetsarbete; CSR; kommunikation och varumärken.;

    Sammanfattning : I och med att konkurrensen och resandet ökat krävs det idag att aktörer inom turismbranschen hittar nya sätt att locka resenärer på. Varumärkesstrategier har därför expanderats och innefattar idag även företagets värderingar. LÄS MER