Sökning: "Tvärfunktionellt team"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Tvärfunktionellt team.

  1. 1. Framgångsfaktorer för enanvändarcentrerad företagskultur : En fallstudie av hur olika faktorer påverkar enanvändarcentrerad företagskultur under en agilsystemutvecklingsprocess av digitala produkter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Malin Grandin; [2024]
    Nyckelord :UX; User experience; user centred; organization culture; UX-maturity; design; silo; agile system development; UX; användarcentrering; organisationskultur; UX-mognad; design; silo; agilsystemutveckling;

    Sammanfattning : Att involvera UX (”User Experience”) i ett tidigt skede i en agil systemutvecklingsprocess avdigitala produkter och tjänster har visat sig vara en framgångsfaktor för företag. Företag inseri allt högre grad affärsvärdet av att involvera användare. LÄS MER

  2. 2. A study investigating the factors that causes delays in construction equipment projects in UX/HMI area

    Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesign

    Författare :Shivalika Shivalika; [2023]
    Nyckelord :Construction equipment projects; delays; User Experience UX ; Human-Machine Interface HMI ; Volvo Construction Equipment; qualitative analysis; quantitative analysis; project management; communication; collaboration; Produktutvecklingsprojekt; arbetsmaskiner; förseningar; användarupplevelse UX ; människa-maskin-gränssnitt HMI ; Volvo Construction Equipment; kvalitativ analys; kvantitativ analys; projektledning; kommunikation; samarbete;

    Sammanfattning : This research study investigates the factors contributing to delays in construction equipment projects, specifically in the User Experience (UX) and Human-Machine Interface (HMI) area, with a particular focus on projects conducted at the company Volvo Construction Equipment. The study incorporates a literature review, a mixed-methods approach combining qualitative and quantitative analysis, and in-depth discussions. LÄS MER

  3. 3. Samverkan mellan agilt tvärfunktionellt teamarbete och höga säkerhets- och kvalitetskrav hanterat av en sekventiellt arbetande grupp : En fallstudie hos polisens IT-avdelning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Hanna Skarp; [2022]
    Nyckelord :process management; process mapping; internal customers; customer satisfaction; ITIL; agile methods; business development; streamlining; total quality management; lean; processledning; processkartläggning; interna kunder; kundnöjdhet; ITIL; agila metoder; offentlig sektor; verksamhetsutveckling; effektivisering; flöde; leveransservice; hörnstensmodellen; lean;

    Sammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen i samhället beskrivs ofta som den största förklaringen till agila principers snabba framväxt bland IT-organisationer under de senare åren. Agila arbetsmetoder går ofta ut på att arbetet planeras i kortare iterationer där leverantören kontinuerligt stämmer av kundkraven mellan sprintarna. LÄS MER

  4. 4. Applying Purchasing Category Management on a purchasing department to increase its performances : A case study with a luxury automotive manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Erik Vincent Cardenas; [2021]
    Nyckelord :Supply-chain; Purchasing; Purchasing Category Management; Purchasing performance; Automotive Manufacturer;

    Sammanfattning : Nowadays, manufacturing companies compete as much with their products as with their supply-chain. Within the overarching stages of supply-chain, purchasing is a process that responds to the organizations needs of acquiring raw materials, components and semi-finished products in order to enable the execution of operations. LÄS MER

  5. 5. Ideation with Big Data : A case study of a large mature firm

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Bhadin Bunpuckdee; Ömer Tekbas; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Big Data has in recent years gained much attention and interest from organizations. The rise of recent technologies has enabled data to be processed and stored in a simpler manner, thus asking organizations what value Big Data can bring to the organization. LÄS MER