Sökning: "Tv-produktionsbolag"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Tv-produktionsbolag.

  1. 1. Kunskapsöverföring från projekt till projekt : En fallstudie om ett svenskt tv-produktionsbolags arbete med överlämningar och kunskapsöverföring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Cornelia Moe; Catalina Zarate Tuomi; [2020]
    Nyckelord :Knowledge transfer; PBO; organizational learning; transmitting; knowledge management; motivation; tv-production; tacit knowledge; explicit knowledge; Kunskapsöverföring; projektbaserade organisationer; organisatoriskt lärande; överlämning; knowledge management; motivation; tv-produktion; implicit kunskap; explicit kunskap;

    Sammanfattning : Projektarbetsformen blir allt vanligare samtidigt som fler och fler organisationer arbetar i projektform. Inom dessa multiprojektmiljöer bör man kontinuerligt säkerställa att kunskap och erfarenheter förs vidare mellan olika projekt för att bli framgångsrik inom sin marknad. LÄS MER

  2. 2. Hur verklig är reality-tv? : En studie kring dokusåpan Paradise Hotel utifrån deltagarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Isabelle Hultén; Emil Lundberg; [2011]
    Nyckelord :Reality-tv; Dokusåpa; Tv-produktionsbolag; Paradise Hotel; Individualism; Voyeurism; Narcissism;

    Sammanfattning : Realityshower och dokusåpor tar allt större plats i våra tv-tablåer och är under ständig debatt. Programmen sänds numera på prime time och finns hela tiden tillgängliga via internet. Just nu är dokusåpan Paradise Hotel mest aktuell och har fått utstå mycket kritik. LÄS MER

  3. 3. Skyddet av TV-format vid licensiering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sofie Strempel; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under senare �r har konkurrensen mellan TV-kanaler �kat kraftigt, inte minst efter det att det statliga monopolet p� TV-s�ndningar har h�vts. Detta har lett till en fokusering p� att skapa program som kan locka s� m�nga tittare som m�jligt. LÄS MER