Sökning: "Tv-spel påverkan"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Tv-spel påverkan.
11. Binaural Beats i TV-spel : Hur påverkar det spelarens prestation?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Binaural Beats är ett fenomen som undersöks av diverse forskare kring dess påverkan på hjärnaktivitet och välmående. Kan detta påverka vår prestation i spel? Denna undersökning fokuserar på Theta-zonen som är en av hjärnans tillståndszoner. LÄS MER
12. Så spelar kvinnor : En analys av spelkonsoltillverkande företags budskap i lanseringsreklam för spelkonsoler
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka representationen av kön, med fokus på kvinnor i lanseringsreklam för tv-spelskonsoler. Vi undersöker hur representationen såg ut i lanseringsreklamerna för flera olika tv-spelskonsoler när de lanserades, hur denna representation har förändrats över tid och vilken påverkan reklamen har på en potentiell konsument. LÄS MER
13. Att spela eller inte spela? : En studie om digitala spels påverkan på svenska elevers testresultat i PISA 2012.
Magister-uppsats, Umeå universitet/NationalekonomiSammanfattning : Tv och datorspel är ett allt vanligare fenomen i och med att teknik för spelande utvecklas och spelskapare söker sig till en bredare publik. Konsekvenserna av spel är ett kontroversiellt ämne, där flera studier redovisar motsägande resultat. LÄS MER
14. The effect of environmental factors on the human behavior in game like environments
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In most modern video games, character behavior is scripted. No matter how many times the player exploits a weakness, that weakness is never repaired. To create realistic artificial intelligence in games, it is important to understand how people reason in game like environments and how they arrive at their decisions. LÄS MER
15. Sony i kris : En undersökning av Sonys kriskommunikation i blogg och sociala medier
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att få en bättre förståelse för hur ett företags kriskommunikation kan se ut i förhållande till dagens kommunikationsteknologi. Med dagens kommunikationsteknologi menas i denna uppsats sociala medier och bloggar. LÄS MER