Sökning: "Tv-spel"

Visar resultat 11 - 15 av 239 uppsatser innehållade ordet Tv-spel.

  1. 11. TEMPOSKILLNAD I MUSIK OCH DESS PÅVERKAN PÅ PRESTATION : Förändringar av musiktempo i spel påverkar prestationen hos spelaren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Filip Svanström Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Tempo; musik; prestation; tv-spel;

    Sammanfattning : Problemet som undersöks i detta arbete är om olika tempo i musik kan påverka spelarens prestation och handlingar i spel. För att undersöka problemet i detta arbete har denna studie använt sig av studier som undersökt skillnader i tempo och deras påverkan på simning, bilkörning och tv-spel. LÄS MER

  2. 12. Kvinnors representation i tv-spel : En studie om genus i Elden Ring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefine Eriksson; Elin Nordström; [2022]
    Nyckelord :Medievetenskap; kommunikationsvetenskap; Tv-spel; HiG; Genus; Elden Ring; kvinnor;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka moderna tv-spel utifrån ett feministiskt perspektiv. Hur mycket misogyni finns det och hur uttrycker det sig i så fall. LÄS MER

  3. 13. Avatarens nya köp – En studie om hur kön påverkar motivationer att köpa icke-funktionella varor i free-to-play spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Markus Lindström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : TV-spel som är gratis för spelare att spela men som kan innehålla saker som spelare kan betala för i spelet kan också kallas för “free-to-play” spel. Vissa av dessa free-to-play spel tillåter spelare att köpa saker som inte påverkar hur spelet fungerar. Detta kan vara saker som förändrade utseenden eller animationer som Marder, B. LÄS MER

  4. 14. Fysisk aktivitet, stillasittande och självskattad hälsa hos gamers och icke-gamers : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Helena Frid; [2022]
    Nyckelord :aktivitetsnivå; fysisk aktivitet; gaming; hälsotillstånd; motion; sedentärt beteende; tv-spel; vuxna gamers.;

    Sammanfattning : Att utföra fysisk aktivitet och begränsa sitt stillasittande är en viktig del i att upprätthålla en god hälsa, samt för att förebygga eventuella sjukdomar. Traditionell gaming (individer som spelar tv-och/eller datorspel) innefattar oftast i hög uträckning ett generellt stillasittande som kan påverka individens välbefinnande från flera olika perspektiv. LÄS MER

  5. 15. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER