Sökning: "Tweet"

Visar resultat 11 - 15 av 71 uppsatser innehållade ordet Tweet.

  1. 11. Happy, risky assets: Uncertainty and (mis)trust in non-fungible token (NFT) conversations on Twitter

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sarah C.A. Meyns; [2022]
    Nyckelord :non-fungible token; NFT; concern; blockchain; Twitter; happy object; digital asset; topic modelling;

    Sammanfattning : Background: Non-fungible token (NFT) trade has grown drastically over recent years. While scholarship on the technical aspects and potential applications of NFTs has been steadily increasing, less attention has been directed to the human perception of or attitudes toward this new type of digital asset; in particular, about potential concerns that users may have around the use of NFTs. LÄS MER

  2. 12. Förnuft eller känsla? Vem drar det längsta strået? : En kvalitativ textanalys av Socialdemokraternas och Sverigedemokraternas politiska kommunikation på Twitter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Natasha Isaksson Gordon; Adam Grahn; [2021]
    Nyckelord :Political communication; politics; rhetoric; liberalism; conservatism; ethos; pathos; logos;

    Sammanfattning : This study focuses on how the Sweden Democrats and Social Democrats use different rhetorical styles on Twitter during a three month period before the 2018 election. The purpose of the study is to investigate whether the Sweden Democrats and the Social Democrats' communication on Twitter differs, and whether this can be explained on the basis of conservative and liberal rhetoric. LÄS MER

  3. 13. Twitter - Polarising Europe in the Era of Misinformation : A Case Study of Brexit

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Daniel Huldin; [2021]
    Nyckelord :Twitter; Brexit; Polarisation; EU; European Union; Euroscepticism;

    Sammanfattning : The issue of Euroscepticism has been racking the European Union for many years, and the United Kingdom’s exit from the block came as a shock for many. Carried by a campaign on social media, the Leave campaign’s success has highlighted a number of issues that risk not only the EU, but democratic society itself. LÄS MER

  4. 14. Attityd till ansiktsigenkänning : Vilken inställning har Twitter-användare till ansiktsigenkänning, och hur kan Twitter-data användas för att undersöka det?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Edwin Perez; Patric Nordberg; [2021]
    Nyckelord :Facial recognition; Twitter; sentiment analysis; attitude; Ansiktsigenkänning; Twitter; sentimentanalys; inställning; attityd;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) har tagit världen med storm de senaste åren där nya implementationer och uppfinningar ständigt tas fram och implementeras. Ansiktsigenkänning är en teknik inom AI som kan användas för att identifiera bland annat kriminella eller terrorister genom övervakningskameror, identifiera underåriga drickare och motverka identifikationsstöld. LÄS MER

  5. 15. Survey which examines people's ability to distinguish between bot accounts versus human accounts on Twitter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Eren; Sanherib Elia; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media has grown in popularity and is used for several purposes. One of these purposes is news, where users receive news via a social media service. Twitter is one such service. Twitter is a website where users can follow other accounts to read their posts. LÄS MER