Sökning: "Twitch.tv"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Twitch.tv.

  1. 1. Outcomes of personal branding in a virtual third place : A qualitative study on streamer-viewer relationships on Twitch.tv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Widell; Guzmán Marco; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Personal branding has been central to the marketing field of study for the past few decades, as its flexibility has found a place in professional, academic, and social contexts. The relationship between loyalty and customer satisfaction has been explored throughoutexisting literature, where the concept of customer delight, or the act of exceeding customer expectations, has recently been the subject of many conversations regarding its effects on loyalty. LÄS MER

  2. 2. Animated Online Advertisement : Investigating the Impact of Different Shading Styles on Recognition

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filip Grendler; Nicolas Wallenskog; [2020]
    Nyckelord :Online Advertising; Human-Computer Interaction; Visualization;

    Sammanfattning : Background. Since e-commerce has grown rapidly the focus and attention towards online advertisement are critical. Twitch.tv, one of the big streaming websites had in April 2020 an average of 2. LÄS MER

  3. 3. Inkomstbeskattning av gaming : Är donationer skattepliktiga inkomster och hur ska gränsdragningen göras för vilket inkomstslag som gaming ska beskattas i?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elin Rodin; [2020]
    Nyckelord :Skatterätt; donationer; gåvobegreppet; hobbyverksamhet; inkomstbegreppet; gränsdragning;

    Sammanfattning : Gaming är ett nytt område inom skatterätten som omfattar spelande av datorspel live via streamingtjänster, exempelvis Twitch.tv. På grund av de livestreamade spelen kan de personer som spelar få inkomst från donationer som är frivilligt skänkta av tittare. LÄS MER

  4. 4. Live från vardagsrummet : En studie om hur grafiska element från television upplevs på en livesändning på Twitch.tv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik; Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Björn Frykmo; Samuel Richardsson; [2020]
    Nyckelord :Graphic elements; livestreaming; television; Twitch; Grafiska element; livesändning; television; Twitch;

    Sammanfattning : Att spela in sig själv och sända live på internetsidan Twitch.tv har ökat drastiskt i popularitet mellan 2012 och 2020. Med tiden har dock antalet aktiva sändare på Twitch.tv ökat mer än antalet tittare. LÄS MER

  5. 5. Gamification på Twitch.tv : Hur upplever åskådarna på Twitch användning av gamification?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexandros Toumpin; [2020]
    Nyckelord :Gamification; Gamification elements; Twitch; Donation; Subscription; Cheers; Viewer experience; User experience UX ; Spelifiering; Spelifieringselement; Donation; Prenumeration; Hurrarop; Twitch.tv; Twitch-åskådare; Användarupplevelse UX ;

    Sammanfattning : Det har kommit att bli allt vanligare att företag använder spelifieringselement på sina produkter för att motivera och engagera sina användare. Tidigare studier som undersökte spelifiering visar att dessa element har båda positiva och negativa effekter på användarna, samt att flera forskare har börjat undersöka etiska frågeställningar av användningen av spelifiering. LÄS MER