Sökning: "Twitch.tv"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade ordet Twitch.tv.

  1. 11. Inkomstbeskattning av gaming : Är donationer skattepliktiga inkomster och hur ska gränsdragningen göras för vilket inkomstslag som gaming ska beskattas i?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Elin Rodin; [2020]
    Nyckelord :Skatterätt; donationer; gåvobegreppet; hobbyverksamhet; inkomstbegreppet; gränsdragning;

    Sammanfattning : Gaming är ett nytt område inom skatterätten som omfattar spelande av datorspel live via streamingtjänster, exempelvis Twitch.tv. På grund av de livestreamade spelen kan de personer som spelar få inkomst från donationer som är frivilligt skänkta av tittare. LÄS MER

  2. 12. Live från vardagsrummet : En studie om hur grafiska element från television upplevs på en livesändning på Twitch.tv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Björn Frykmo; Samuel Richardsson; [2020]
    Nyckelord :Graphic elements; livestreaming; television; Twitch; Grafiska element; livesändning; television; Twitch;

    Sammanfattning : Att spela in sig själv och sända live på internetsidan Twitch.tv har ökat drastiskt i popularitet mellan 2012 och 2020. Med tiden har dock antalet aktiva sändare på Twitch.tv ökat mer än antalet tittare. LÄS MER

  3. 13. Gamification på Twitch.tv : Hur upplever åskådarna på Twitch användning av gamification?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexandros Toumpin; [2020]
    Nyckelord :Gamification; Gamification elements; Twitch; Donation; Subscription; Cheers; Viewer experience; User experience UX ; Spelifiering; Spelifieringselement; Donation; Prenumeration; Hurrarop; Twitch.tv; Twitch-åskådare; Användarupplevelse UX ;

    Sammanfattning : Det har kommit att bli allt vanligare att företag använder spelifieringselement på sina produkter för att motivera och engagera sina användare. Tidigare studier som undersökte spelifiering visar att dessa element har båda positiva och negativa effekter på användarna, samt att flera forskare har börjat undersöka etiska frågeställningar av användningen av spelifiering. LÄS MER

  4. 14. Elanvändningen av Twitch : Hur mycket energi behövs för att överföra data under en stream?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexandra Reje; Alexander Renaudin; [2020]
    Nyckelord :E-sport; Twitch.tv; Energiförbrukning;

    Sammanfattning : Med tillväxten av e-sport och online gaming har det blivit alltmer populärt att titta på streaming av datorspel. För detta måste stora mängder data överföras, vars energikostnad hittills har varit relativt outforskad. Denna studie har för avsikt att undersöka elanvändningen inom nätverk som uppkommer under streaming. LÄS MER

  5. 15. Consumers' attitudes towards personal branding on Twitch.tv and their subsequent purchase intention

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Tobias Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Personal Branding; Live Streaming; Purchase Intention; Attitudes; Twitch.tv;

    Sammanfattning : Through the past decade live streaming has grown to be a greater sensation, creating a competitive scene among those involved. Live streamers are able to broadcast their daily life or their gameplay sessions while also interacting with viewers. LÄS MER