Sökning: "Twitter agenda"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden Twitter agenda.
16. Det öppna samhället ekar ihåligt #gränskontroller : En komparativ diskursanalys om och hur medier samverkar i diskurser kring flyktingfrågan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är bidra med kunskap om likheter och skillnader mellan diskurser kring flyktingfrågan i traditionella medier och på Twitter genom att undersöka språkanvändningen samt explicita teman utifrån diskurser i tidningarna Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet samt i tweets på Twitter. Studien vill att få kännedom om och hur de traditionella mediernas diskurser samverkar med diskurser på Twitter. LÄS MER
17. Politiska budskap i miniformat : -en topikanalys av tre politiska partiers twitter
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker de tre mest etablerade partierna i Sverige och deras användning av Twitter ur ett retoriskt perspektiv. Twitter används numer frekvent av politiker och kan ses som en slagkraftig informationskanal för framstående personer i maktposition. LÄS MER
18. Ridwan Kamil for Mayor : A study of a political figure on Twitter.
Master-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : There is a significant number of politicians around the globe who demonstrate the conventions of personal style in their political agenda. Norway’s Prime Minister, Jens Stoltenberg or United States’ President, Barack Obama is a few examples. LÄS MER
19. Men FATTA då! : En undersökning om hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Denna undersökning avser att ta reda på hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan. Uppsatsen bygger på agenda setting- teorin och tidigare forskning om ideella organisationer. Frågeställningen lyder “Hur använder Fatta sociala medier för att sätta agendan?”. LÄS MER
20. En politiker - flera roller? : En studie om hur sex svenska politiker konstruerar ett personligt varumärke via Twitter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Användandet av sociala medier av politiker har fått global spridning de senaste åren. Med Obama i framkant har det visat sig att det är betydelsefullt att ha ett starkt personligt varumärke på sociala medier såsom Twitter. LÄS MER