Sökning: "Twitter agenda"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden Twitter agenda.

  1. 16. Det öppna samhället ekar ihåligt #gränskontroller : En komparativ diskursanalys om och hur medier samverkar i diskurser kring flyktingfrågan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Agnes Magnusson; Hanna Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Diskursteori; Dagordningsteori; Komparativ analys; Massmedier; Traditionella medier; Sociala medier; Mediegestaltning.; Discourse theory; Agenda setting theory; Comparative analysis; Mass media; Traditional media; Social media; Figuration in media.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är bidra med kunskap om likheter och skillnader mellan diskurser kring flyktingfrågan i traditionella medier och på Twitter genom att undersöka språkanvändningen samt explicita teman utifrån diskurser i tidningarna Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet samt i tweets på Twitter. Studien vill att få kännedom om och hur de traditionella mediernas diskurser samverkar med diskurser på Twitter. LÄS MER

  2. 17. Politiska budskap i miniformat : -en topikanalys av tre politiska partiers twitter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Carl Stalfelt Niordson; [2017]
    Nyckelord :Retorisk kritik; topikanalys; Twitter; politisk argumentation; Socialdemokraterna; Sverigedemokraterna; Moderaterna.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker de tre mest etablerade partierna i Sverige och deras användning av Twitter ur ett retoriskt perspektiv. Twitter används numer frekvent av politiker och kan ses som en slagkraftig informationskanal för framstående personer i maktposition. LÄS MER

  3. 18. Ridwan Kamil for Mayor : A study of a political figure on Twitter.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Muhammad Iqbal; [2016]
    Nyckelord :Indonesia; social media; Twitter; personalization politics; private sphere; political style; performing politics;

    Sammanfattning : There is a significant number of politicians around the globe who demonstrate the conventions of personal style in their political agenda. Norway’s Prime Minister, Jens Stoltenberg or United States’ President, Barack Obama is a few examples. LÄS MER

  4. 19. Men FATTA då! : En undersökning om hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Bonnie Petersson; Amanda Lundin; [2015]
    Nyckelord :Non-profit organisations; Fatta; agenda setting; e-WOM; virality; Ideella organisationer; Fatta; agenda setting; e-WOM; viralitet;

    Sammanfattning : Denna undersökning avser att ta reda på hur den ideella organisationen Fatta använder sig av sociala medier för att sätta agendan. Uppsatsen bygger på agenda setting- teorin och tidigare forskning om ideella organisationer. Frågeställningen lyder “Hur använder Fatta sociala medier för att sätta agendan?”. LÄS MER

  5. 20. En politiker - flera roller? : En studie om hur sex svenska politiker konstruerar ett personligt varumärke via Twitter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Andrea Johansson; Nathalie Backholm; [2015]
    Nyckelord :personligt varumärke; politiker; Twitter; ethos; logos; pathos;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier av politiker har fått global spridning de senaste åren. Med Obama i framkant har det visat sig att det är betydelsefullt att ha ett starkt personligt varumärke på sociala medier såsom Twitter. LÄS MER