Sökning: "Twitter data"

Visar resultat 16 - 20 av 308 uppsatser innehållade orden Twitter data.

  1. 16. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 17. Processing, Modeling, and Forecasting: A Time Series Analysis of Sick Leave Absences in Sweden and Evaluating the Impact of Macro Factors

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Marcus Lindell; Casper Schwerin; [2023]
    Nyckelord :AI; Machine Learning; Time series analysis; Modeling; Sick absence; Forecasting; Macro factors; Stochastic processes; Mathematics and Statistics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Sick absence affects companies both operationally and economically and the matter has become increasingly prominent following the COVID-19 pandemic. MedHelp Care is an e-health company working towards increasing workplace wellness by offering insights into absence and rehabilitation matters. LÄS MER

  3. 18. Can Hatescan Detect Antisemitic Hate Speech

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Olle Nyrén; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; hate speech detection; hate speech; antisemitism;

    Sammanfattning : This thesis focuses on how well Hatescan, a hate speech detector built on the same Natural Language Processing and AI algorithms used in most online hate speech detectors, can detect different categories of antisemitism as well as whether or not it is worse at detecting implicit antisemitism than explicit antisemitism. The ability of hate speech detectors to detect antisemitic hate speech is a pressing issue. LÄS MER

  4. 19. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  5. 20. #Laïcité on Twitter : A Critical Discourse Analysis of Hashtag #Laïcité and Its Use in Discourses on Islam in the French Republic

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Anne-Laurence Hamer; [2023]
    Nyckelord :Laïcité; Twitter; Critical Discourse Analysis; Hashtag; Twitterisation; Islamophobia; Secularism; France;

    Sammanfattning : This thesis explores the Twitter discourse surrounding French secularism, referred to as laïcité, and its interplay with Islam in France. The research aims to provide an in-depth synchronic analysis of patterns and Twitter users’ language and rhetoric when discussing the principle. LÄS MER