Sökning: "Twitteranvändare"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Twitteranvändare.

  1. 1. FIFA - The Ugly Game : En kvantitativ innehållsanalys av FIFA:s kommunikation på Twitter under korruptionsskandalen 2015.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Timmy Annerbrink; Morgan Lidman; [2023]
    Nyckelord :FIFA; Twitter; gestaltning; reaktion; Twitteranvändare; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : This study examines @FIFAmedia’s communication on Twitter, other users’ reactions to FIFA’s framing in their tweets, and on whether FIFA’s income from brand licensing was affected by the corruption scandal from 2015. By measuring FIFA’s framing and the reactions to it, a concrete comparison with FIFA's brand capital is enabled to provide further understanding of the impact the scandal had on the brand. LÄS MER

  2. 2. Troll på Frontex Twitter: vilka strategier används för att skada frontex anseende?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Gustav Lindberg; [2021-09-15]
    Nyckelord :Troll; desinformation; Twitter; Frontex; Taktik;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka på vilket sätt nättroll attackerar EU-byrån Frontex anseende i kommentarsfälten på organisationens Twitter. Teori: Uppsatsen presenterar ett teoretiskt ramverk som förklarar hur karaktärsmord fungerar och varför trollens taktiker används av vanliga användare av sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Troll detection with sentiment analysis and nearest neighbour search

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Oskar Casselryd; Filip Jansson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internet trolls are gaining more influence in society due to the rapidgrowth of social media. A troll farm is a group of Internet trolls that get paid to spread certain opinions or information online. Identifying a troll farm can be difficult, since the trolls try to stay hidden. LÄS MER

  4. 4. Maskininlärning som instrument för att analysera Twitter : En studie kring datahantering på Twitter för tillämpning på riktad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Leo Rönnbäck; Dan Strandberg; Louise Stenberg; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marketing in social media becomes increasingly more common in today's society thanks to the rapidly expanding digitalization, while the interest and integration of machine learning in everyday products and services has increased. The purpose of this paper is to investigate the possibility of determining the interests of Twitter users from their everyday tweets with the help of machine learning and thus target relevant advertising. LÄS MER

  5. 5. Det öppna samhället ekar ihåligt #gränskontroller : En komparativ diskursanalys om och hur medier samverkar i diskurser kring flyktingfrågan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Agnes Magnusson; Hanna Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Diskursteori; Dagordningsteori; Komparativ analys; Massmedier; Traditionella medier; Sociala medier; Mediegestaltning.; Discourse theory; Agenda setting theory; Comparative analysis; Mass media; Traditional media; Social media; Figuration in media.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är bidra med kunskap om likheter och skillnader mellan diskurser kring flyktingfrågan i traditionella medier och på Twitter genom att undersöka språkanvändningen samt explicita teman utifrån diskurser i tidningarna Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet samt i tweets på Twitter. Studien vill att få kännedom om och hur de traditionella mediernas diskurser samverkar med diskurser på Twitter. LÄS MER