Sökning: "Typisk kund"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Typisk kund.

  1. 1. Potential benefits of implementing demand response into Vattenfall’s district cooling grid in Uppsala, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Magdalena Guerrero Wretljung; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Lately, there has been an increased cooling demand in Vattenfall’s district cooling (DC) network in Uppsala, Sweden. This especially occurs on warmer summer days, during so-called peak demand periods, where there is limited cooling capacity combined with limited distribution capacity in the network. LÄS MER

  2. 2. On Optimization of Sequential Decision-Making in Customer Relationship Management using Deep Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Christian Ryan; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Customer relationship management (CRM) is a fickle but pivotal elementto the success of any business. Used correctly, it can not only yield higherrevenue and lower operational costs, but significantly boost customersatisfaction. Nonetheless, it can also be mismanaged—sacrificing thewell-being of customers for profitability. LÄS MER

  3. 3. Den tredje parten : En fallstudie om ett rekryteringsföretags förhållningssätt till organisationskultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jesper Kask; Jesper Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Organisationskultur; Kulturell matchning; P-O fit; Rekrytering;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ska bidra med insikter kring hur ett externt rekryteringsföretag förhåller sig till organisationskultur och därmed den kulturella matchningen mellan organisation och kandidat.Teoretiskt perspektiv: Till grund för tolkning och analys av insamlade data ligger Schein och Scheins (2017) modell för undersökning av organisationskultur. LÄS MER

  4. 4. Varför söka bland tusen? Ge mig några få! : En fallstudie om konsumenters köpmotiv hos en Personal Shopper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Malin Björk; Anna Lindahl; [2010]
    Nyckelord :personal shopper; köpprocess; identitet; servicekvalitet; SERVQUAL; konsumentbeteende; identitetskapande; köpmotiv;

    Sammanfattning : Konsumenter fattar dagligen en mängd olika köpbeslut då det råder ett högt tempo i vardagenoch klädmodet förändras inför varje årstid. Konsumenter har olika behov och olikainställningar till shopping. För att som konsument få hjälp med att hitta rätt i modet och hittadet som passar en bäst, kan en Personal Shopper vara en lösning. LÄS MER

  5. 5. Vid vägskälet : vart du kommer från påverkar vart du bör gå

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Carl Andersson; Mikael Sahlin; [2009]
    Nyckelord :swot-analys; typisk kund; effektivitet; varumärke; försäljningsmöjligheter; beslutsunderlag;

    Sammanfattning : SYSteam DTS AB är ett IT-konsultföretag etablerat i Borås. De har cirka 35 anställda,cirka 300 kunder och erbjuder verksamhetsanpassade helhetslösningar inom IT-området.Varje års affärsplan behöver som oftast skrivas ihop under en kort tid vilket medför attunderlaget kanske inte innehåller exakta och uppdaterade uppgifter. LÄS MER