Sökning: "UI"
Visar resultat 16 - 20 av 304 uppsatser innehållade ordet UI.
16. Designsystemets potentiella roll i en webbyrås verksamhet : Ett designarbete med fokus på tillämpningen av en förebildsanalys
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Företag som Airbnb, Google och IBM har förändrat sättet de designar digitala produkter på genom att integrera sina egna unika designsystem. Med hjälp av repeterbara komponenter, tillsammans med en uppsättning standarder som vägledning för hur dessa komponenter ska nyttjas, har alla dessa företag kunnat effektivisera skapandet och innovationen inom sina designteam. LÄS MER
17. From gamer boy to gym boy : A design study on gamification
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva systemSammanfattning : A study investigating how gamification features can be designed within a gym application, how they affect the user’s situated motivation and user engagement, and how these features could increase user loyalty to the product. ... LÄS MER
18. How we play : A qualitative approach to casual games, players and engagement
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : This study examines engagement regarding casual mobile games. It does so by studying elements of user experience and user interface and how these elements either facilitate or discourage engagement. LÄS MER
19. Desone : En social medieplattform med fokus på hälsa
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : För att lösa FN’s globala mål nummer 3 - god hälsa och välbefinnande - har jag skapat ensocial medie-plattform med fokus på hälsa. Med hjälp av social påverkan och andrametoder för beteendeförändring (kopplat till nudging och gamification) har jag skapat endigital miljö som främjar en hälsosam livsstil. LÄS MER
20. Enhancing Brand Experience Through UI Elements Aligned With Brand Values : An Investigation of the Interconnected Fields of User Experience and Brand Experience Within the Context of IKEA’s E-commerce Website
Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : In today’s competitive landscape, shaping positive digital experiences with the brand is crucial for the company’s market success. The study aimed to investigate the interconnected relationship between User Experience (UX) and Brand Experience (BX) by exploring the potential for enhancing BX through the implementation of User Interface (UI) elements aligned with brand values within an e-commerce website. LÄS MER