Sökning: "UN Convention of the Rights of the Child"

Visar resultat 16 - 20 av 213 uppsatser innehållade orden UN Convention of the Rights of the Child.

  1. 16. Kant Stop the Kidfluencers : Moral Considerations in Using Children as Social Media Influencers

    Master-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokrati

    Författare :Anna Lenander; [2023]
    Nyckelord :Kidfluencing; child influencers; social media; ethics; Kantian ethics; virtue ethics; the commodification of childhood; UN Convention on the Rights of the Child; consent; advertising; regulations; limitations; children s rights; argumentative;

    Sammanfattning : The practice of "kidfluencing," or using children as social media influencers to promote commercial products and services, raises ethical concerns about the commodification of childhood, them being viewed as products, and their rights falling between the gaps. This essay critically examines the moral dilemmas and challenges in regulating kidfluencing practices from a Kantian and virtue ethics perspective, analyzing the implications of commodifying childhood and the potential harm it can cause. LÄS MER

  2. 17. Barnets bästa i beslutsprocesser : En kritisk diskursanalys av hur barnets bästa konstrueras i förvaltningsrättens domar i LVU-mål.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Hamberg Hamberg; Emma Larsson; [2023]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; LVU; the best interest of the child; participation; social constructivism; Kritisk diskursanalys; LVU; barnets bästa; delaktighet; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : The study aims to, based on a critical discourse analysis, study the judgments in administrative courts in LVU cases in order to identify the occurrence of the concept of the best interests of the child and the significance it is given. The UN Convention on the Rights of the Child stipulates that childrens’s rights are safeguarded, that children must have the opportunity to participate in decisions that affect them and that in all measures concerning children, the child´s best interests must come first. LÄS MER

  3. 18. "För att det ska bli en utbildning i mänskliga rättigheter behöver vi ju lyfta fram att det faktiskt är rättigheter det handlar om" : En kvalitativ intervjustudie om barns mänskliga rättigheter i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Mirjam Karlsson; Hedvig Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Preschool education; The United Nations Convention on the Rights of the Child; UNCRC; Human rights education; HRE; didactics; children’s human rights; Early Childhood Education; Preschool teachers.;

    Sammanfattning : The aim of this qualitative study was to find out how preschool teachers could make children aware of their rights and how preschool teachers describe how they work with children’s human rights in the didactically planned teaching based on the four main principles, article 2, 3, 6 and 12 of the UN Convention on the Human Rights of the Child. This study was made against the background that the Convention on the Rights of the Child became Swedish law in January 2020. LÄS MER

  4. 19. From words to action : A study of a child perspective in planning

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Markus West Wittenberg; [2023]
    Nyckelord :Children’s perspective; child perspective; child impact analysis; communicative planning; collaborative planning; Convention of the Rights of the Child; citizen participation; urban and regional planning; Barns perspektiv; barnperspektiv; barnkonsekvensanalys; kommunikativ planering; barnkonventionen; medborgardeltagande; samhällsplanering;

    Sammanfattning : This study examines how well the children’s perspective is taken into account in modern day urban planning, according to professionals within the field. It highlights both positive and negative experiences of the implementation of this perspective, in order to distinguish both flaws and strengths in the current methods. LÄS MER

  5. 20. ”Det finns en orättvisa i Sverige” : En kvalitativ studie om hur chefer inom socialtjänsten beskriver förändringar med anledning av barnkonventionens införande som lag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Anna Carin Behrns; Miranda Ekstedt; [2023]
    Nyckelord :The UN Convention on the Rights of the Child; Children’s rights; social services; managers; implementation theory; Barnkonventionen; barns rättigheter; socialtjänsten; chefer; implementeringsteorin.;

    Sammanfattning : FN:s barnkonvention blev svensk lag januari år 2020, med målsättningen att barnets bästa och barns rättigheter tydligt skulle genomsyra praktiken. Syftet med studien var att undersöka hur chefer inom barn- och ungdomsenheten på socialtjänsten beskriver förändringar i verksamheten med anledning av barnkonventionens införande som lag. LÄS MER