Sökning: "USE Survey"
Visar resultat 1 - 5 av 5695 uppsatser innehållade orden USE Survey.
1. “Jag skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå”. Unga svenskars uppfattning om eller hur fake news påverkar deras och andras politiska ståndpunkter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this thesis is to examine if or how politically active Swedish youths, 20-30 years, perceive that fake news affects their and others political positions. Fake news is a phenomenon that has grown remarkably in the last few years. LÄS MER
2. How well can ChatGPT create user stories compared to humans?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : User stories are widely used in Agile software development yet in practice they are usually poorly written. Researchers have been conducting studies to explore ways to improve user stories and evaluate their quality, but none of them focuses on the newly released ChatGPT’s abilities to create user stories yet. LÄS MER
3. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER
4. Den uppkopplade generationen : -En kvantitativ studie på ensamhet bland 18-35 åringar
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Levels of loneliness are high in young adults, meanwhile they are the most connected generations ever through social media. Potential links between loneliness and the increased use of social media is of sociological interest to study. LÄS MER
5. Sociala medier och självförtroende : Hur användandet av sociala medier samverkar med upplevt självförtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund. Närvaron på sociala medier är hög bland Sveriges befolkning och tidigare forskning tyder på att intensiv användning kan ha en negativ effekt på välbefinnandet, samtidigt har självförtroende visat sig vara en viktig faktor för individens välbefinnande. LÄS MER