Sökning: "UX-Design"

Visar resultat 21 - 25 av 145 uppsatser innehållade ordet UX-Design.

  1. 21. User Interface Supporting Forest Machine Operators : Improve User Experience and Adaptability through Accessibility and Personalization

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Irma Krantz; [2023]
    Nyckelord :UX Design; Forest Machines; Design Thinking; Personalization; Accessibility; UI Design;

    Sammanfattning : Forest machine operators work in an environment that requires simultaneous monitoring of several factors. This is done using a control and information system, MaxiXT, that should provide the right information at the right time. LÄS MER

  2. 22. Hem-automation förklimatet genom design

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Jacob Karlsson; [2023]
    Nyckelord :smarta hem; automation; digital nudging; app; grafisk design; ux;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur ux-design i appar kommunicerar energibesparing i hemmet. Det finns en uppsjö appar på den svenska marknaden vars ändamål är att skapa och styra ett smart hem. LÄS MER

  3. 23. Navigating the Third Dimension on the Web : User Experience of navigation models in three-dimensional non-immersive e-commerce showroom websites

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Tuva Persson; Pauline Wahle; [2023]
    Nyckelord :3d web; ux design; usability; user experience;

    Sammanfattning : With the increasing prevalence of websites that incorporate a third dimension into the scene, it is important to evaluate the usability of these virtual environments. This research contributes to existing knowledge of 3D navigation by exploring and evaluating the user experience of three navigation systems commonly used on three- dimensional websites: General Movement (Exploration), Targeted Movement (Search), and Specified Trajectory Movement. LÄS MER

  4. 24. Frivilliga hjältar i fokus : En studie om civila insatspersoners användarupplevelse av applikationer och hur deras deltagande i räddningstjänstens arbete kan underlättas genom UX-design

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anna Follin; [2023]
    Nyckelord :User Experience Design; UX; Reserch through Design; civila insatspersoner; CIP; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Sedan 2012 har frivilliga sammhällsmedborgare fått utbildning via sin lokala räddningstjänst för att kunna åka på räddningsinsatser som en första insats innan räddningstjänsten hinner fram till platsen. Dessa frivilliga personer benämns som civila insatspersoner (CIP) och finns på ett 20-tal räddningstjänster runt om i Sverige, främst på landsbygden. LÄS MER

  5. 25. Varför Ava-tar de på allt? : En kvalitativ analys av hur visualiseringen av händers interaktion påverkar hur åskådare upplever världen i filmen Avatar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Cassandra Campbell; [2023]
    Nyckelord :Avatar; phenomenology; film phenomenology; perception; hands; cognition; narrative; narrative functions; embodiment; embody; immersion; science fiction; interaction; tactile; haptic; sensory; eye-hand-coordination; visual communication; communication; film; Avatar; fenomenologi; filmfenomenologi; perception; händer; hand; kognition; narrativ; narrativa funktioner; inlevelse; förkroppsligande; science fiction; interaktion; interaktionsdesign; taktil; haptik; öga-hand-koordination; sensorisk; upplevelse; visuell kommunikation; kommunikation; film; filmberättande; vargar; varg; teater; Naturskyddsföreningen; animation; rörlig bild; naturpolitik; narrativ; berättande; kommunikation; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fenomenologisk studie som utreder hur visualiseringen av händer påverkar hur filmbetraktare upplever världen i filmen Avatar.  Analysen utreder tre scener från Avatar, som visar händer som interagerar med föremål som är okända för både filmkaraktärens och betraktarens del. LÄS MER