Sökning: "UX"
Visar resultat 11 - 15 av 671 uppsatser innehållade ordet UX.
11. Tillgänglighet för alla : En undersökning av påverkan på tillgänglighet och användbarhet utifrån lagkrav och principer
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Syftet med utförd studie var att undersöka hur tillgängligheten samt användbarheten av en webbsida påverkas utifrån lagkraven som existerar för den offentliga sektorn samt de designprinciper som är presenterade av Schlatter och Levinson (2013). Webbsidan som valdes till studien var Hagfors kommuns webbsida. LÄS MER
12. Worldbuilding in roleplaying games : How do secondary narratives make user experiences more immersive?
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Digitala rollspel har idag allt större och mer inlevelserika spelvärldar, vilket bidrar till hög inlevelse hos användarna. Följaktligen ser genren såväl stora framgångar inom spelindustrin som ett större forskningsintresse inom akademin. LÄS MER
13. Dark patterns förekomst inom flygbranschen : En studie om dark patterns påverkan på användarupplevelsen inom bokningsprocesser av flygbiljetter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The Occurrence of Dark Patterns in the Airline Industry is a thesis in Information Design with a focus on Interaction Design. The purpose of this thesis is to investigate how dark patterns in airline ticket bookings affect the user experience of inexperienced users. LÄS MER
14. I menscykelns spår : Form, funktion och representation i tre mensappar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis brings period tracking apps into the discourse of menstruation. How we speak of and communicate around periods contribute into building the idea of the menstruation and, by extension, the female body and femaleness. LÄS MER
15. Assistive Technology for Users with ADHD
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This project explores how assistive technology can be useful for users with ADHD when it comes to their usage of smartphones. The design explores the importance of role and interaction aesthetic in regards to designing assistive technology. LÄS MER