Sökning: "UX"

Visar resultat 6 - 10 av 671 uppsatser innehållade ordet UX.

  1. 6. Exploring a Wearable Technology for Enhanced Learning : - a design concept

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Linus Thofte; [2024]
    Nyckelord :Exoskeleton; Haptics; Smart Glove; UX; Interaction Design; Embodied Music Cognition; Human-Machine Cooperation; Wearables; Learning System; Technology Matchmaking;

    Sammanfattning : This paper is an explorative interaction design study focusing on the development of a wearable device for enhanced learning of bodily skills. It uses a variation of technology scouting and matchmaking to explore possible technologies related to assistive technology for learning. LÄS MER

  2. 7. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hanna Persson; Vida William-Olsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :gamified memory task; explorative study; biometric data; user experience; användarupplevelse; gamifierad minnesuppgift; explorativ studie; biometrisk data;

    Sammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER

  3. 8. Time is Tik(Tok)ing: An Insight on Contemporary Media Consumer Behavior - An exploratory study on user-generated content’s potential impact on contemporary media consumption

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hilal Ahmad; Isak Rydén; [2023-07-03]
    Nyckelord :Media consumption; user-generated content; fast media; TikTok; addictive behavior; trends; media multitasking; social TV;

    Sammanfattning : The drastic entrance and growth of TikTok during the last years have introduced new ways of consuming entertainment which has been adopted by individuals globally. Due to its novelty this type of media consumption is a rather understudies subject, which is why this study will explore new tendencies and behaviors occurring among consumers to provide inspiration for further research. LÄS MER

  4. 9. Multimodala varningssignaler och dess påverkan på människors tillit till självkörande fordon

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Tolf; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den ökade autonomin inom olika samhällssektorer, särskilt utvecklingen av självkörande bilar har betydande konsekvenser för samhället. Självkörande bilar erbjuder fördelar såsom minskade trafikolyckor, lägre utsläpp och förbättrad trafikflödeseffektivitet. LÄS MER

  5. 10. Analys och förbättringsförslag av navigation i arbetsflöden ett business support system

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Julia Lagne; Queenie Burlin; [2023]
    Nyckelord :Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamental design principles; gestalt laws; Norman’s seven stages of action; Användargränssnitt; Användarupplevelse; Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamentala principer för design; gestaltlagar; Norman’s sju nivå av handling;

    Sammanfattning : Den teknik som används i vart moderna samhalle utvecklas konstant och likaså kraven for att användargranssnitten är effektiva och användarupplevelsen god. Ett användargränssnitt bestämmer på vilket sätt en användare interagerar med ett system eller en mjukvara, och användarupplevelsen definierar hur användaren upplever denna interaktion. LÄS MER