Sökning: "Ubisoft"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Ubisoft.

  1. 1. Interfaces for everyone: A case study on how to implement accessibility in a large software company

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Vilma Nilsson; Joanna Hansson; [2022]
    Nyckelord :Accessibility; usability; WCAG; heuristic evaluation; user testing; software; agile management; Scrum;

    Sammanfattning : During the past decades, a substantial amount of research efforts have been made regarding making the web and digital content more accessible. However, research states that the current accessibility state globally is yet not sufficient, resulting in excluding a large group of people due to disabilities. LÄS MER

  2. 2. Kontrollerad frihet i datorspel : Hur spelutvecklare styr dig genom din spelupplevelse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Victor Boman; Lars Osmark; [2011]
    Nyckelord :Computer game; World in Conflict; game testing; Ubisoft Massive; Dataspel; World in Conflict; speltestning; Ubisoft Massive;

    Sammanfattning : När en spelstudio ska designa ett dataspel är det viktigt att veta hur konsumenten, det vill säga spelaren, kommer att spela spelet. Därför är det avgörande att genomföra speltester och samla in digital information för att få en så klar bild som möjligt över hur en spelare interagerar när denne spelar. LÄS MER

  3. 3. Motivationsfaktorer som påverkar organisationer och individer - En fallstudie om motivation i en kreativ kontext

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Johanna Augustsson Hindemith; Andrea Wehlén; [2010]
    Nyckelord :Motivation; Kreativitet; Organisation; Inre drivkraft; Arbetets karaktär; Utveckling;

    Sammanfattning : I uppsatsen har vi valt att undersöka de motivationsfaktorer som ligger till bakgrund för att arbeta inom en kreativ miljö och huruvida det finns andra faktorer som påverkar den enskilde individens motivation. En kvalitativ undersökning har gjorts dels i två fokusgrupper (team) och dels som intervjuer med fokusgruppernas teamledare inom företaget, Ubisoft Massive Entertainment AB. LÄS MER

  4. 4. Elektroniska spel i tidningsfältet : En studie av recensenters förhållningssätt till dator- och TV-spel

    Magister-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Andreas Petersson; Martin Padu; Daniel Ahlin; [2009]
    Nyckelord :TV-spel; elektroniska spel; recensioner; media; spel; statistik; tabeller; Level; Superplay; Aftonbladet; Expressen; Dagens Nyheter; Svenska Dagbladet; Sverige; EU; PEGI; betyg; Bourdieu; metafysik; textanalys; speltidning; kvällstidning; dagstidning; nyheter; datorspel; recensenter; spelvärlden; Nintendo; Microsoft; Sega; Sony; Atari; Ubisoft; speltillverkare; spelutvecklare; barnspel; ungdomsspel; vuxenspel; världskrig; fighting; GTA;

    Sammanfattning : This paper considers the roles of critics, newspapers and magazines, in the process ofdescribing computer games and video games as either technical objects or products intendedfor entertainment.The making and “using” of computer games and videogames originates in small groups ofpeople possessing a lot of knowledge in computers, during a time when these kinds of deviceswere very expensive. LÄS MER

  5. 5. Klassisk medieanalys - nytt medium : En semiotisk analys av fyra tv-spel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Markus Andersson; [2006]
    Nyckelord :semiotik; tv-spel; spel;

    Sammanfattning : I ett försök av mig att ge spelmediet samma sorts behandling som många andra medier före det har jag valt ut fyra spel inom två olika genrer för en analys av deras handling, karaktärer, estetik och gameplay. Handlingen summeras enligt reglerna för narrativt berättande och en semiotisk infallsvinkel används sedan för att leta efter saker, tecken, som är värda att tas upp för analys i alla fyra kategorierna. LÄS MER