Sökning: "Ubisoft"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Ubisoft.
1. Interfaces for everyone: A case study on how to implement accessibility in a large software company
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : During the past decades, a substantial amount of research efforts have been made regarding making the web and digital content more accessible. However, research states that the current accessibility state globally is yet not sufficient, resulting in excluding a large group of people due to disabilities. LÄS MER
2. Kontrollerad frihet i datorspel : Hur spelutvecklare styr dig genom din spelupplevelse
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : När en spelstudio ska designa ett dataspel är det viktigt att veta hur konsumenten, det vill säga spelaren, kommer att spela spelet. Därför är det avgörande att genomföra speltester och samla in digital information för att få en så klar bild som möjligt över hur en spelare interagerar när denne spelar. LÄS MER
3. Motivationsfaktorer som påverkar organisationer och individer - En fallstudie om motivation i en kreativ kontext
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I uppsatsen har vi valt att undersöka de motivationsfaktorer som ligger till bakgrund för att arbeta inom en kreativ miljö och huruvida det finns andra faktorer som påverkar den enskilde individens motivation. En kvalitativ undersökning har gjorts dels i två fokusgrupper (team) och dels som intervjuer med fokusgruppernas teamledare inom företaget, Ubisoft Massive Entertainment AB. LÄS MER
4. Elektroniska spel i tidningsfältet : En studie av recensenters förhållningssätt till dator- och TV-spel
Magister-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltningSammanfattning : This paper considers the roles of critics, newspapers and magazines, in the process ofdescribing computer games and video games as either technical objects or products intendedfor entertainment.The making and “using” of computer games and videogames originates in small groups ofpeople possessing a lot of knowledge in computers, during a time when these kinds of deviceswere very expensive. LÄS MER
5. Klassisk medieanalys - nytt medium : En semiotisk analys av fyra tv-spel
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : I ett försök av mig att ge spelmediet samma sorts behandling som många andra medier före det har jag valt ut fyra spel inom två olika genrer för en analys av deras handling, karaktärer, estetik och gameplay. Handlingen summeras enligt reglerna för narrativt berättande och en semiotisk infallsvinkel används sedan för att leta efter saker, tecken, som är värda att tas upp för analys i alla fyra kategorierna. LÄS MER