Sökning: "Ulf Modé"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ulf Modé.

  1. 1. Vad är det ni har för attityd generation Z? : Varför köper vissa second hand kläder och vissa inte?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Borgström; Rebecca Ahlberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 13 januari 2022  Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Rebecca Ahlberg Elin Borgström                      (99/05/16)          (97/05/16)  Titel: Vad är det ni har för attityd generation Z? Varför vissa köper second hand kläder och vissa inte.  Handledare: Ulf Andersson  Nyckelord: Second hand kläder, miljö, konsumentbeteende second hand, attityder second hand kläder, hållbarhet. LÄS MER

  2. 2. IR spectroscopy for vibrational modes : A semi-classical approach based on classical electrodynamicsand modern quantum mechanics

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för fysik och elektroteknik (IFE)

    Författare :Ulf Oreborn; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The atoms of a molecule are always restless and are constantly moving in one way or another.Apart from rotations and translations, they may vibrate in many different modes. They may moveradially toward or from each other, so called stretching. This can be done symmetrically or asymmetrically. LÄS MER

  3. 3. The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. : How is Influencer Marketing an effective marketing strategy for the Fashion & Lifestyle Industry in Sweden to reach a female target group?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofia Stenström; Vendela Vallentinsson; [2016]
    Nyckelord :Stealth Marketing; Celebrity Endorsement; E-word of mouth; Influencer Marketing; Bloggar; Produktplacering; E-förtroende; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: The role of blogging for Influencer Marketing in the Swedish fashion and lifestyle industry. Datum: 2016-05-20 Nivå: Kandidatuppsats Författare: Sofia Stenström och Wendela Wallentinsson Handledare: Ulf Aagerup Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och upplysa om Influencer Marketing. LÄS MER

  4. 4. Mervärdeskapande på Internet : En undersökning av Internetbaserade resebyråer

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jim Viklund; Ulf Karlsson; [2008]
    Nyckelord :Mervärde; Internet; Resebyråer;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine whether Swedish, Internet-based travel agencies, acting on a consumer market are working towards creating added value for their customers. If that is the case, how and why do they use such a mode of operation. LÄS MER

  5. 5. The SMEs’ Internationalization Strategy --Foreign Market Entry Modes Selection

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Xiao Han; [2006]
    Nyckelord :Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The SMEs’ internationalization strategy—Foreign Market Entry Modes selection Title: 1st of June 2006 Date of the Seminar: Bus 809. Master thesis in international marketing Course: Han xiao Author: Ulf Elg, Associate professor, Lund University, Sweden Advisors: Ying Bin, Associate professor, Zhongnan University of Economics and Law, China. LÄS MER